زنجان-رئیس شورای شهر زنجان گفت: مدیریت بحران شهری و دستگاه‌های خدمات‌رسان در روزهای برفی در آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مرادلو ظهر چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، به بارش برف سنگین روزهای اخیر در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: تجهیزات شهرداری برای فصل زمستان باید به روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورا در کنار مردم بوده و پیگیر مشکلات مردم در این روزها هستند، اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اعتباری برای استفاده از امکانات و خدمات بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای شهر زنجان گفت: توجه به پوشش کارگران شهرداری و تهیه لباس و کفش گرم در این فصل سرما لازم است و اگر کوتاهی در این زمینه انجام شود شورای شهر برخورد خواهد کرد.

مرادلو با بیان اینکه ستاد بحران شهرداری در این روزهای سرد فعال‌تر شده و به امورات نظارت بیشتری داشته باشد، ابراز داشت: باید امکانات خدمت‌رسانی زمستانی در استان به روزرسانی شود.

وی ابراز داشت: شاهد مسدود شدن راه‌های روستایی بودیم که متاسفانه امکانات موجود جواب‌گو نبود و از نیروهای سپاه و ارتش بهره‌مند شدیم.

رئیس شورای شهر زنجان به انتظارات شهروندان در برف‌روبی خیابان‌ها بالاخص در مراکز پرتردد و خیابان‌های اصلی و بازگشایی راه‌ها اشاره کرد و گفت: فعال‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد شهروندان که امکان استفاده از خودروهای شخصی ندارند.

مرادلو بر لزوم ضرورت آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم در روزهای سرد زمستانی اشاره کرد و یادآور شد: بازرسی مستمر از روند فعالیت ناوگان حمل و نقل از وظایف شورای شهر است.

وی بر لزوم ضرورت آمادگی و هماهنگی بیشتر مدیریت بحران شهری و دستگاه‌های خدمات‌رسان در روزهای برفی تاکید کرد و گفت: نیاز است تا دیگر دستگاه‌ها نیز در چنین روزهایی در کنار شهرداری باشند.

حضور همیشگی ارتش و سپاه برای خدمت به شهروندان

گفتنی است با وجود گذشت دو روز از فروکش کردن بارش ها در زنجان هنوز بسیاری از معابر اصلی و فرعی شهر زنجان برف روبی و نمک پاشی نشده است و ارتش و سپاه با بسیج نیروهای خود معتبر شهر را برف روبی کردند.