کرمانشاه- مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۳۸۳ نفر ناشی از حوادث جاده‌ای در کرمانشاه خبر داد.

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آمار جان باختگان ۹ ماهه سال گذشته ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه ۳۴۶ نفر و تعداد مجروحین ۶ هزار و ۳۱۴ نفر بوده است.

وی افزود: با وجود هشدارهای داده شده در حوزه تصادفات جاده‌ای اما این آمار در سال جاری روند افزایشی داشته و ۳۸۳ نفر فوت ناشی از تصادفات شامل ۹۵ نفر زن و ۲۸۸ نفر مرد اعلام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموعه فوتی‌ها ۹۲ نفر مربوط به تصادفات درون شهری، ۲۴۰ نفر برون شهری، ۶ نفر جاده روستایی و مابقی مربوط به حوادث غیر ترافیکی و حوادث خاص قرار می‌گیرند.

خانی با اشاره به روند افزایشی جان باختگان در حوادث جاده‌ای طی ۹ ماهه سال جاری، بیان کرد: آمار مجروحین تصادفات در استان کرمانشاه طی سال جاری با افزایش ۹۴۸ نفری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به هفت هزار و ۲۶۲ نفر رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۸ نفر زن و پنج هزار و ۱۵۴ نفر مرد گزارش شده است.

وی در مورد بالا بودن آمار فوتی‌ها در تصادفات برون شهری، گفت: رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام رانندگی و سرعت بالا در افزایش تصادفات و جان باختگان حادثه جاده‌ای بسیار تأثیر گذار است.