شاهرود- امام جمعه رویان، بازنگری در نظام بانکی را به نفع مردم و برای اجرای عدالت اجتماعی ضرورب دانست و گفت: این امر یکی از مهمترین ضرورت‌های جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان با بیان اینکه مقاومت یمن بر چهره امارات سیلی سختی زده است، بیان کرد: حمله مقاومت یمن به امارات که طوفان یمن نام گرفته، بسیار گسترده و عمیق بود به طوری که ۲۰ فروند پهپاد همراه با ۱۰ موشک بالستیک مراکز مهم و استراتژیک امارات را هدف قرار داده است.

وی افزود: امارات مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های پدافندی غربی و شرقی است و به عبارت دیگر آخرین تکنولوژی غرب را در اختیار دارد لیکن به هیچ وجه نتوانست مانع حمله نیروهای انصارالله یمن شود و این نشان از ضعف این شیخ نشین دارد.

امام جمعه رویان همچنین به پنج دستور رئیس جمهور درباره نظام بانکی اشاره کرد و گفت: سختگیری به بد حساب‌ها و بدهکاران بانکی و تسهیل شرایط پرداخت وام به مردم و جوانان از جمله مهم‌ترین مسائلی است که رئیس‌جمهور در این فرامین به آن اشاره کرده است.

معصومی با بیان اینکه رئیس جمهور خواستار واگذاری بنگاه‌های تملک شده توسط بانک‌ها شده است، گفت: استرداد سود مازاد دریافتی از مردم و تولیدکنندگان که در هفته‌های اخیر مراجع عظام نیز درباره آن اظهار نظراتی داشتند، از جمله دیگر موضوعاتی است که در دستور رئیس جمهور به بانک‌ها دارای اهمیت خواهد بود.

وی افزود: بازنگری در نظام‌ها و مقررات بانکی به نفع مردم در راستای اجرای عدالت یکی دیگر از موضوعاتی است که دولت سیزدهم در زمینه اصلاح سیستم بانکی آن را دنبال می‌کند.

امام جمعه رویان در دیگر بخش از سخنان خود با بیان اینکه امپراتوری رسانه‌ای دشمنان در ایجاد جنگ روانی یک مقایسه کاملاً غلط و مغرضانه را در ارتباط با سفر رئیس جمهور و به روسیه ابراز کرده‌اند، گفت: این امپراتوری رسانه‌ای در فضای مجازی، کسانی که هیچ بهره‌ای از سیاست نبرده و معمولاً هم در پای مسائل سیاسی نیستند را هدف می‌گیرند تا اینگونه به آنان القا کند که دولت‌های قبلی به سمت آمریکا رفته و دولت جدید می‌خواهد ایران را مستعمره روسیه و چین کند.

معصومی با بیان اینکه تعامل تجاری و فرهنگی و اقتصادی با کشورهای بزرگ شرق تهدیدی است که غربی‌ها علیه سیاست سلطه‌طلبانه خود می‌بینند، افزود: آمریکا در چهار دهه اخیر از هیچ موضوعی در دشمنی بر علیه ایران دریغ نکرده در حالی که چین و روسیه ضمن اینکه به دنبال منافع خودشان هستند تاکنون هیچ اعلام جنگ با ایران نداشته و حتی قرار است تعاملاتی به خصوص در حوزه رزمایش‌های نظامی در شمال اقیانوس هند و این کشورها برقرار شود.