کرمانشاه- مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به لزوم رعایت مصرف بهینه گاز، گفت: مصرف روزانه گاز در استان کرمانشاه به ۱۴ میلیون متر مکعب رسیده است.

سیروس شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و کاهش محسوس دما مصرف گاز در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی را داشته است.

وی افزود: میزان مصرف روزانه گاز در استان کرمانشاه در حال حاضر به ۱۴ میلیون متر مکعب در روز رسیده و برای جلوگیری از افت فشار گاز، رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی لازم و ضروری است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف گاز در استان کرمانشاه اداره گاز محدودیت‌هایی را در مصرف گاز بخش صنعت به ویژه کارخانه سیمان و نیروگاه‌های استان کرمانشاه اعمال کرده است.

شهبازی خاطر نشان کرد: به منظور کنترل و نظارت بر مصرف گاز در ادارات سازمان‌ها و ارگان‌های استان کرمانشاه طرح پایش مصرف گاز و کنترل دما بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد به طور روزانه رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش خانگی به منظور کنترل مصرف گاز هر بخاری با کاهش یک یا ۲ درجه‌ای پنج تا ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اولویت نخست ایجاد ایمنی در سیستم‌های گرمایشی است و بعد باید صرفه‌جویی را مدنظر داشته باشیم، توصیه کرد: مردم برای حفظ جان خود و خطرات ناشی از گاز منواکسیدکربن از سیستم‌های گرمایشی مناسب و استاندارد استفاده کنند و از باز بودن مسیر دودکش‌ها و سالم بودن شیرآلات گاز اطمینان حاصل کنند.

شهبازی گفت: با توجه به اعمال جریمه برای مشترکین پرمصرف توصیه می‌شود مردم روش صحیح مصرف گاز را رعایت کنند و در فصل سرد سال با پوشیدن لباس گرم مناسب و استفاده از پنجره‌های دوجداره و نصب درزگیر در پنجره‌ها و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.