مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه‌ها و طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی پرداخت و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال مناطق حاشیه‌ای استان تهران را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی ناصحی، روز یکشنبه سوم بهمن ۱۴۰۰، در نشست خبری به ارائه برنامه‌ها و اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت و در مورد روند اجرای نسخه نویسی الکترونیکی نیز توضیحاتی ارائه داد.

وی در ابتدا با عنوان این مطلب که بیمه سلامت از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای در کشور است، گفت: دورترین نقاط را تحت پوشش قرار داده‌ایم به طوری که ۷۰ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

ناصحی افزود: هدف سازمان بیمه سلامت ارائه خدمات بهینه به مناطق محروم و کم برخوردار و حاشیه‌های شهرهای بزرگ است، به طوری که تلاش می‌کنیم تا پایان سال مناطق حاشیه‌ای استان تهران را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: بابت پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه در کشور، هیچ مشکل و محدودیتی نداریم.

وی به برنامه حمایت از زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: به شدت پیگیر هستیم و با خیلی از مؤسسات قرارداد بسته‌ایم و آماده‌ایم با سایر مراکز درمان ناباروری، قرارداد همکاری امضا کنیم.

ناصحی ادامه داد: برای حمایت از بیماران اوتیسم نیز اقداماتی را شروع کرده‌ایم و به دنبال جذب اعتبار مورد نظر از سازمان بهزیستی هستیم.

وی افزود: در بحث نسخه نویسی الکترونیکی نیز بر اساس قانون، کار را پیش می‌بریم.

ناصحی ادامه داد: قانونگذار تکلیف را بر عهده بیمه‌ها گذارده و کار به صورت جدی اجرایی شده است.

وی افزود: دسترسی به اطلاعات هویتی بیماران توسط پزشکان، محرمانه است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مشکلات در مسیر اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی وجود دارد، اما نمی‌توان از اجرای آن سر باز زد. به رغم اینکه خیلی از دستگاه‌ها پای کار نیامدند و حالا فقط طرح مشکل می‌کنند.

وی به بیمه‌های تکمیلی اشاره کرد و افزود: تمامی دسترسی‌ها را در اختیار بیمه‌های تکمیلی قرار دادیم، اما پای کار نیامدند.

ناصحی ادامه داد: خیلی از مشکلات نسخه نویسی الکترونیکی در تهران وجود دارد، در حالی که سایر شهرها و استان‌های کشور با کمترین مشکل در حال اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی هستند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی ایران نیز با طرح نسخه نویسی الکترونیکی همراهی نکرده‌اند، در حالی که از انجام وظایف خود سر باز زده‌اند.

ناصحی گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی برای نظام سلامت و مردم، مفید است.

وی افزود: بررسی کرده‌ایم یک پزشک که در رسانه‌ها طرح مشکل کرده و اطلاعات شخصی وزیر را منتشر کرده است، حتی یک نسخه الکترونیکی صادر نکرده است که می‌آید و از مشکلات طرح می‌گوید.