شهرکرد- مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از اجرای پویش اهدای خون بانوان در استان خبر داد و گفت: این پویش تا هشت بهمن ماه ادامه دارد.

حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پویش اهدای خون بانوان هر ساله برگزار می شود، اظهار کرد: سال گذشته ۱۷ نفر از بانوان استان در این پویش شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه این پویش از دوم بهمن ماه آغاز شده است و تا هشتم بهمن ماه ادامه دارد، عنوان کرد: تاکنون ۲۵ نفر از بانوان استان با حضور در مراکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری اقدام به اهدای خون و شرکت در این پویش کرده اند.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تصور اشتباهی در خصوص اهدای خون بانوان در جامعه وجود دارد، ادامه داد: مردان و زنان در طول سال به ترتیب چهار و سه مرتبه می‌توانند خون اهدا کنند و هیچ مانعی برای اهدای خون توسط بانوان وجود ندارد.

ذخیره خونی چهارمحال و بختیاری ۶.۵ روز است

هاشمی ذخیره خونی چهارمحال و بختیاری را ۶.۵ روز عنوان کرد و افزود: سه مرکز «شهرکرد» و «بروجن» از شنبه تا پنجشنبه و «فارسان» در روزهای زوج به صورت دائمی آماده دریافت خون از هم استانی‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه زمان استاندارد ذخیره خونی هفت روز است، گفت: طول عمر فرآورده‌های خونی همچون پلاکت سه روز بوده که این مهم نیازمند آن است، اهدای خون به‌صورت مستمر انجام پذیرد.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان از لحاظ خون‌گیری و تأمین خون مورد نیاز خودکفا است، مطرح کرد: تمام گروه‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و بیماران خاص توسط خود مردم استان تأمین می‌شود.