اردبیل-وزیر کشور گفت: هزینه برف‌روبی و نمک‌پاشی در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل که به همت بخش خصوصی انجام شده است پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر چهارشنبه در جریان سفر به اردبیل و بازدید از مناطق روستایی کوراییم و هیر اظهار کرد: همچنان بازگشایی راه‌های روستایی ادامه دارد و به دلیل شدت بارش و کولاک شدید همچنان مسئولان استان به ویژه در حوزه راهداری سعی می‌کنند تا در خدمت روستاییان باشند.

وی افزود: علاوه بر راهداری جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استان اردبیل نیز خدماتی را با همکاری و مشارکت گروه‌های مردم نهاد انجام دادند تا زمینه سهولت زندگی روستاییان فراهم شود.

وزیر کشور با اشاره به برخی خسارات وارده به روستاییان ادامه داد: در برخی از مناطق روستایی دام مردم از شدت بارش تلف شده یا آسیب دیده است که در جبران خسارت وارده به مناطق روستایی و شهری ارزیابی‌ها انجام و حمایت‌های لازم از طریق وزارت کشور انجام می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: خود روستاییان با تراکتور و سایر وسایط نقلیه خود نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام کردند و شهرداری و راهداری نیز از ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی بهره برده که هزینه آن‌ها با برآورد دقیق در روزهای آینده تأمین می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم برای سال‌های آینده با تأمین اعتبار مورد نیاز ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز را خریداری و در اختیار استان‌های سردسیر و برف‌گیر نظیر اردبیل قرار دهیم تا فرصت کمک‌رسانی و امدادرسانی سریع در حوادث غیرمترقبه فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال گلایه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مطالبات مردمی و اظهارات نمایندگان مردم استان در مجلس در سفر یک روزه از مناطق مختلف استان که دچار بارش سنگین برف بودند بازدید کرده و در جریان کمک رسانی به روستاییان قرار گرفت.