قزوین - نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در دین، بحث مرد سالاری و زن سالاری اساساً ًمقوله ای باطل و غلط است و تنها کرامت و تقوا است که اساسِ برتری بین انسان‌ها با هر جنسیتی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در ویژه برنامه بانوی خردمند، که با حضور کارشناسان، معاونین و رابطین امور بانوان مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان قزوین، برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: خداوند بین مرد و زن نسبت به یکدیگر برتری قرار نداده است و فرموده بالاترین شما کسانی هستند که ارتباطش با خدا و تعهدش به دین خدا بیشتر باشد.

وی با تاکید بر اینکه جنجال‌های مردسالاری و زن سالاری در هر جامعه مقوله باطل و اشتباهی است، خاطرنشان کرد: در دین، بحث مرد سالاری و زن سالاری اساساً ًمقوله ای باطل و غلط است و تنها کرامت و تقوا است که اساسِ برتری بین انسان‌ها با هر جنسیتی می‌باشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در سوره اسرا می‌فرماید ما اساس و شالوده شخصیت آدم را با کرامت خلق کردیم و کرامت باید آموزش داده شود تا مانند بذری که در زمین کاشته می‌شود، بالندگی و شکوفایی پیدا کرده و مانند یک درخت تنومند شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید تلاش کنیم در کرامت به قله‌ها برسیم، گفت: باید تلاش کنیم تا در کرامت به قله‌ها برسیم و ابزار آن هم قرآن کریم است که آیه آیه آن کرامت است و جز پاکان کسی نمی‌تواند آن را درک کند و پاکی نیز مراحلی دارد.

وی اظهار کرد: خداوند فرموده از کسانی که به خدا ایمان دارند، عده‌ای از آنها مشرک هستند و اندک بندگانی هستند که شکر مرا به جای می‌آورند، اگر مشرک باشیم آلوده می‌شویم و نمی‌توانیم قرآن را که شرط درک آن پاکی و طهارت است درک کنیم.

آیت‌الله عابدینی با تشریح جایگاه حضرت زهرا (س) بیان کرد: حضرت زهرا (س) سیده زنان عالم در تمام عصرها و زمان هاست، همان گونه که رسالت پیامبر (ص) برخلاف رسالت پیامبران پیشین خودش که به قوم و قبلیه خاصی اختصاص داشت، جهانی و برای همه دوران هاست.

امام جمعه قزوین افزود: امام خمینی (ره) نیز به واسطه همین جهانی بودن رسالت پیامبر (ص) فرمود ما انقلاب را به جهان صادر می‌کنیم و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست ما هستیم.