دزفول- چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان با حضور هنرمندان و مسئولان استانی و محلی در بوستان خانواده دزفول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار ویژه دزفول شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه این جشنواره با استقبال از برگزاری چنین جشنواره‌ای در دزفول اظهار کرد: حامی جامعه هنری به ویژه هنرمندان نمایشی هستیم و امیدواریم شاهد شکوفایی این قشر در جمع هنرمندان باشیم.

علی فرهمندپور از شرکت کنندگان در این جشنواره خواست که پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت کنند زیرا اومیکرون در دزفول هم مشاهده شده و موج جدید در حال افزایش است.

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی باید جدی گرفته شوند تا شاهد تداوم برگزاری چنین برنامه‌هایی در آینده باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول در این آئین گفت: امیدواریم بتوانیم با تداوم برگزاری چنین برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان فضای شادی را برای آنها فراهم کنیم.

علیرضا چرخابی افزود: این جشنواره برای شناسایی و معرفی آثار برتر کودک و نوجوان و قدردانی از هنرمندان این عرصه است تا با دانش، هنر و نوآفرینی‌های خود دنیای پرتلاطم هنر امروز را به سویی روشن‌تر و امن‌تر می‌برند.

وی ادامه داد: این جشنواره به عنوان یکی از با سابقه‌ترین جشنواره‌های کودک و نوجوان کشور در ۲ دهه اخیر، برگزاری مستمر و موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته و امسال در ۲ بخش نمایشنامه نویسی، مقاله و پژوهش برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول عنوان کرد: تاکنون ۴۶ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که شامل ۳۲ اثر متن نمایشنامه و ۱۴ مقاله هستند.

چرخابی تصریح کرد: همه آثار در کتاب دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان منتشر خواهند شد و آثار برگزیده که توسط داوران انتخاب می‌شوند از سوی ستاد جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و انجمن هنرهای نمایشی به صورت کتاب چاپ خواهند شد.

وی گفت: نخستین دوره این جشنواره به صورت همایش شهرستانی در سال ۸۱ برگزار شد، هشت سال به صورت استانی ۲ دوره به صورت منطقه‌ای و امسال برای دومین سال پیاپی به صورت ملی برگزار شد.

چرخابی با بیان اینکه در جشنواره امسال اجرا نداریم، بیان کرد: چهاردهم بهمن ماه نیز اختتامیه آن برگزار و آثار برتر معرفی خواهند شد.

به گزارش مهر، در این جشنواره یک کتاب که از پنج اثر برگزیده سیزدهمین جشنواره چاپ شده بود همراه با پوستر این جشنواره رونمایی شد.