شیراز - رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: دستورالعمل های یک شبه و برخی از قوانین به بخش تولید و صادرات اسیب وارده کرده و باعث می شود تولید کنندگان به سمت دلالی بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر شنبه در مراسم روز ملی صادرات تاکید کرد: اتاق بازرگانی باید بیشتر در میدان باشند و بتوانند در مجلس حضور پیدا کنند که به نظر بنده باید حداقل ۵ درصد نمایندگان مجلس از بین فعالان اقتصادی مجرب و اقتصاددانان باشند.

وی ادامه داد: هر کاری که بخواهیم در زمینه صادرات یا تولید انجام بدهیم باید در تهران تأیید شود و مدیران استان ما در صنعت و معدن و تجارت و دیگر حوزه‌ها هیچ اختیاری در استان ندارند که انتظار داریم دولت مرکزی زانوی خود را از گلوی استان‌ها بردارد تا استان‌های مختلف بتوانند رشد کنند و با هم رقابت کنند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی دستورالعمل‌هایی کن یک شبه از طرف تهران برای استان‌ها صادر می‌شود و قوانین و مقررات برخی اوقات آسیب‌هایی را به بخش تولید و صادرات ما تحمیل می‌کنند که منجر به روی آوردن تولیدکنندگان به سمت واسطه‌گری و دلالی می‌شود.

پاک فطرت ادامه داد: سیستم اداری ما بسیار فلج است و برخی از کارکنان که تخصص چندانی هم ندارند می‌خواهند کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تسهیل کنند که باید تعداد منابع انسانی فعلی را به یک پنجم یا نهایتاً نصف کاهش پیدا کنند.

وی تاکید کرد: استانداران و نمایندگان گذشته و فعلی شعار دادند که حمل و نقل ریلی را ایجاد می‌کنیم که چیزی که الان بنده می‌بینم همه شعار بود ه زیرا متأسفانه استان فارس به دریا و خلیج‌فارس متصل نیست و بندر ندارد که بتواند حمل و نقل دریایی داشته باشد.