دماوند- مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند با اشاره به اینکه تعداد مراجعات مردم به مراکز درمانی شدیداً رو به افزایش است گفت:رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس دماوند قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیرخواه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت کرونایی دماوند اظهار داشت: با توجه به پیک ششم کرونا شیوع سویه اٌمیکرون و سرایت پذیری بالای این سویه، تعداد موارد مثبت کرونا و مراجعات مردم به مراکز درمانی شدیداً رو به افزایش است.

خیرخواه احتمال با بیان اینکه دماوند در وضعیت نارنجی قرار دارد گفت: با توجه به شرایط موجود ممکن است، دماوند در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند عنوان داشت: در حال حاضر از نظر افزایش تعداد موارد بستری در وضعیت نامناسبی قرار داریم و نمودارها کاملاً صعودی هستند لذا ضروری است تمام ادارات نسبت به رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: مراجعات سرپایی به مراکز درمانی شهرستان در هفته جاری در مقایسه با هفته قبل شدیداً رو به افزایش بوده و ویروس اٌمیکرون تاب آوری شبکه بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها را به چالش می‌کشد و رعایت شیوه نامه‌ها در مدارس و اماکن پر جمیعت اصلاً در حد قابل قبولی نیست.

خیرخواه اظهار داشت: اٌمیکرون برای افرادی که واکسن نزده‌اند بسیار خطرناک است و مردم حتماً دز سوم واکسن خود را در مراکز بهداشتی درمانی تزریق کنند.