با اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی خود، طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۶۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران جهت تأمین نظر شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان بر نظر خود در مورد تأیید یا ابطال انتخابات توسط هیأت مرکزی نظارت در چارچوب قانون اصرار و آن را جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند.

بر اساس تبصره الحاقی به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، هیئت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات در چارچوب این قانون، رأی نهایی و قطعی را صادر کرده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در مراجع قضائی و شبه قضائی نیست. هر گونه رأی صادره در مراجع مربوطه در خصوص انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اعتبار ساقط است.