همدان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: در سال جاری به خاطر خشکسالی میزان تولید علوفه کاهش پیدا کرده و در مقابل میزان نیاز به نهاده‌های دامی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین اکبری یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان بهار در عرصه کشاورزی ظرفیت‌های مختلفی دارد، گفت: این شهرستان با تولید بیش از ۶۷۱ هزار تن محصولات باغی، زراعی و دامی در یک سال گذشته رتبه دوم تولیدات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در بخش باغبانی ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع گلخانه در حال احداث وجود دارد و برای ۳۱ واحد مجوز تأسیس صادر شده است، افزود: در سطح شهرستان سالانه ۸۰ هزار و ۱۸۵ تن تولیدات دامی شامل گوشت قرمز، سفید و شیر تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: تا به امروز ۱۱۵ هزار رأس دام سبک و ۲۳ هزار دام سنگین هویت گذاری شده است.

اکبری با اشاره به اینکه در سال جاری به خاطر خشکسالی میزان تولید علوفه کاهش پیدا کرده و در مقابل میزان نیاز به نهاده‌های دامی افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۸۵ تن نهاده دامی در سطح شهرستان بهار به غیر از مرغداری‌ها در اختیار واحدهای دامی قرار گرفته است.