سنندج- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از افتتاح ۱۳ طرح آبرسانی روستایی همزمان با ایام دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تخت شاهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع هزار و ۶۷۷ روستای کردستان هم اکنون هزار و ۱۶ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و با برنامه ریزی به عمل آمده در دولت سیزدهم شاهد تحولی شگرف در حوزه آبرسانی به روستاهای استان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اعلام کرد: هم اکنون ۸۵ درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند و در ایام مبارک دهه فجر شاهد بهره برداری از طرح‌های آبرسانی در ۱۳ روستا دیگر در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

تخت شاهی افزود: با افتتاح این طرح‌ها شاهد رفع دغدغه آب شرب برای جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در ایام مبارک دهه فجر طرح آبرسانی در روستای «شکوه آباد»، «سلطان آباد»، «قزلچه کند»، «کوسانبر»، «قلعه ولیانه»، «ماضی بن»، «عباس آباد»، «ولی آباد»، «کویچ سفلی»، «گوریچه»، «بیلو»، «تازه آباد»، «عیسی آباد» و «گزردره» افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: آبرسانی این روستاها از محل چاه و چشمه‌ها انجام شده و در مجموع ۳۴ کیلومتر خط انتقال و هزار و ۵۴۰ متر مکعب ظرفیت مخزنی برای این طرح‌ها اجرا شده است.