سنندج- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: جهاد منحصر در مباحث جسمی و مالی نبوده و در حوزه تبیین دستاوردهای انقلاب نیز باید مجاهدت همیشگی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید عسکری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جهاد منحصر در جهاد جسمی و مالی نبوده بلکه دو نوع جهاد دیگر شامل جهاد تبیین و جهاد قلبی وجود دارد.

وی افزود: جهاد با زبان یا جهاد تبیین یکی دیگر از شاخصه‌های جهاد در راه خداست که وظیفه علما و نخبگان بوده و رسالت سنگینی است که باید در مسیر اجرای آن مجاهدتی همیشگی داشته باشیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: نوعی دیگر از جهاد را می‌توان نارضایتی در قلب خویش از عملکرد استکبارگران و ظلم ظالمین عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری افزود: همه ما به ویژه علما و روحانیون رسالت سنگینی در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه دارند.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه‌های این کمیته با مشارکت مردم و با محوریت علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع خواهد بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر باید مردمی باشد و این به معنای آن نیست که مردم هزینه این برنامه‌ها را بدهند بلکه با حضور مردمی این برنامه‌ها معنا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری افزود: حضور مسئولان در برنامه‌های نماز جمعه باید پر رنگ باشد چون اگر آنان در جمع مردم قرار گیرند مشکلات با جدیت بیشتری پیگیری شده و برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی، حضور نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان‌های مختلف، برپایی نشست‌های علمای اهل سنت و اهل تشیع، برگزاری دوره‌های تربیت مبلغ تقریبی، برپایی پایگاه‌های نقد جریان‌های افراطی با همکاری آموزش و پرورش و راه اندازی گفتمان‌های دینی در مدارس از جمله این موارد خواهد بود.

حجت الاسلام عسکری افزود: برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی با محوریت زن و سیره فاطمی، کارگاه‌های سواد رسانه، مسابقات فرهنگی و قرآنی، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و روحانیون اهل سنت در هشت شهرستان، انتشار بیانیه در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشست نخبگان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی، تجلیل از روحانیون ایثارگر و خانواده معظم شهدا، خرید کتاب و توزیع آن در سطح استان، همایش شوراهای افتای اهل سنت کردستان از دیگر برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر خواهد بود.