مالی پس از ادامه دخالت پاریس در امور داخلی باماکو، از اخراج سفیر فرانسه در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کشور آفریقایی مالی پس از انتقادات پاریس علیه دولت موقت، اعلام کردند که سفیر پاریس را اخراج می کنند.

در بیانیه ای که در تلویزیون ملی مالی در این خصوص قرائت شد، آمده است: مالی روز دوشنبه به سفیر فرانسه ۷۲ ساعت مهلت داد تا پس از اظهارات «خصمانه و ظالمانه» قدرت استعماری سابق فرانسه در مورد دولت انتقالی خود، کشور را تَرک کند.

تا کنون واکنشی از سوی دولت فرانسه در این باره رسانه ای نشده است.

بعد از وقوع دو کودتا، رابطه دولت نظامی مالی و شرکای اروپایی در آستانه فروپاشی بود تا آنجا که چندی پیش دولت «باماکو» از پاریس خواست از مداخله در امور داخلی این کشور که زمانی مستعمره فرانسه بود، بپرهیزد.

مالی پیشتر نیز فرانسه را به دخالت های مکرر در امور داخلی این کشور متهم کرده بود.

جمعه هفته پیش هم «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورهای اروپایی ظرف دو هفته آینده درباره ادامه ماموریت شان در مالی و منطقه ساحل تصمیم گیری خواهند کرد.

دولت دانمارک هم پیشتر اعلام کرده بود که پس از درخواست‌های مکرر، یک گروه ۱۰۰ نفره از نظامیان خود را که به تازگی به مالی اعزام شده بودند، از این کشور خارج می‌کند.

چند روز پیش از آن، دولت مالی از دانمارک خواسته بود تا نیروهای خود را از شمال این کشور آفریقایی خارج کند.

سخنگوی دولت مالی اعلام کرده بود که به نظامیان دانمارک اجازه فعالیت به عنوان بخشی از عملیات ضد تروریستی اروپا داده نشده است.

طبق بیانیه دولت مالی، اعزام نظامیان دانمارک بدون موافقت باماکو انجام شده بود.