کنارک - مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب با تاکید بر اینکه اختلاف افکنان، جایگاهی در ایران اسلامی ندارند، گفت: هیچکس حق توهین و هتک حرمت به مقدسات را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماموستا عبدالسلام کریمی در جلسه معتمدان، روحانیان و مسئولان شهرستان‌های کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار که در محل در فرمانداری کنارک برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور شخصاً بر استفاده از شایستگان اهل سنت تاکید ویژه دارند و این موضوع را به اینجانب گفته‌اند تا به استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شوم. رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به پیگیری مشکلات مردم جنوب سیستان و بلوچستان دارد و در سیل اخیر نیز دستورات ویژه‌ای دادند که همه این دستورات در جریان است.

وی گفت: همه اقوام و مذاهب و جنسیت‌ها در نظام اسلامی برابر هستند و هیچ خط کشی نداریم چون همه از سرمایه‌های کشور هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب بیان کرد: مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همواره تاکید بر وحدت و انسجام دارند و خداوند نیز می‌فرماید «من شما را قبیله قبیله و قوم‌های مختلف آفریدم تا همدیگر را بیشتر بشناسید».

ماموستا کریمی بیان کرد: یکی شدن و امت واحده تاکید خداوند در قرآن است و فقط نزد خداوند تقوا مطرح است و هیچکس بر دیگری ترجیح ندارد.

وی ادامه داد: نظر نظام اسلامی بر برابری است و در این راستا هیچ تبعیضی قائل نیست و برای ایران اسلامی شیعه و سنی و مسیحی مطرح نیست‌.

ماموستا کریمی تصریح کرد: تخصیص ۳۱۰ میلیارد تومان برای کاهش مشکلات جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب خبر خوشی است و این نشان از نگاه ویژه نظام به این منطقه است.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات و مشکلات مردم از وظایف مسؤولان است و باید در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند، خاطرنشان کرد: ما هم مشکلات را اولویت بندی و در سطح کلان پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه مثبت برسند.