اردبیل- همزمان با نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر و با حضور استاندار اردبیل ۱۰۵ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر سه‌شنبه در سالن اجتماعات بیمارستان سبلان اردبیل برگزار شد، فرماندار اردبیل اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از یک‌هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

سید محمد اعتماد اعجازی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مرکز استان زمینه اشتغال ۷۲۴ نفر فراهم شده است.

وی گفت: این طرح‌ها و پروژه‌ها شامل ۱۷ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اعتبار ۴۲۳ میلیارد تومان و شروع عملیات اجرایی ۲ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مرکز استان با ۲۳ میلیارد تومان است.

فرماندار اردبیل به راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۱۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۴۷۷ میلیارد تومان آماده راه‌اندازی مجدد شده است.

اعتماد اعجازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۶۹ پروژه عمرانی اعم از عمران شهری و روستایی و زیربنایی نیز با سرمایه‌گذاری ۳۷۱ میلیارد تومان در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد تا هموطنان از این طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: قطعاً در سال‌های آینده طرح‌های متعددی نیز در شهرستان اردبیل آماده بهره‌برداری خواهد شد تا هموطنان در مرکز استان با سرانه جمعیتی بالا بهره‌مند شوند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب و ذکر ۷ برکت و ۵ مورد توصیه مقام معظم رهبری بر اجرای عدالت در استفاده از امکانات کشور تاکید شده که این ۲ موضوع مهم می‌تواند شهرستان اردبیل را در مسیر تحول قرار دهد.

وی ادامه داد: یک درصد مساحت کشور مربوط به استان اردبیل و ۱.۴ دهم درصد جمعیت کشور نیز در این استان ساکن هستند که نیمی از جمعیت استان در شهر اردبیل سکونت دارند.

اعتماد اعجازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۷ تا ۸ درصد جمعیت کشور در استان اردبیل هستند که ۸۸ درصد آن در شهر اردبیل و ۱۲ درصد در روستاها سکونت دارند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که شهرستان اردبیل کمتر از ۳ دهم درصد منابع و اعتبارات را در سطح کشور به خود اختصاص داده که یک رقم ناچیز به شمار می‌رود.

اعتماد اعجازی گفت: ما هیچ چاره‌ای جز حمایت از بخش خصوصی و ایجاد کارآفرینی در استان در مسیر تحول شهرستان اردبیل نداریم و قطعاً باید منابع مالی بیشتری به استان و شهرستان اردبیل اختصاص پیدا کند.

فرماندار اردبیل افزود: در طول ۴۳ سال گذشته خدمات متنوعی از آبرسانی و گازرسانی گرفته تا سایر خدمات توسط نظام اسلامی انجام شده و قطعاً این خدمات می‌تواند توسعه پیدا کند.