بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶ هزار و ۶۶۴ نفر رسید و متاسفانه هر روز نیز به آمار مبتلایان اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان بیان داشت: از مبتلایان به کرونا در هرمزگان، ۲۵۲ نفر در بیمارستان بستری هستند که نیمی از این بستری‌ها در شبانه روز گذشته پذیرش شدند و این آمارها خود نشان دهنده انتشار گسترده ویروس کرونا در استان است.

وی تصریح کرد: از بستری‌های کرونا در هرمزگان، ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند که حال ۷ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده و بیماری پیشرفت بسیاری در آنها دارد و پزشکان چندان امیدوار به بهبودی حال آنها نیستند.

نوروزیان با اشاره به مرگ دو نفر دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در شبانه روز گذشته، خاطرنشان کرد: فوتی‌ها دو زن ۶۳ و ۷۴ ساله از شهرستان‌های بندرعباس و بندرلنگه هستند و هم اکنون آمار فوتی‌ها در استان به عدد ۲ هزار و ۴۷۵ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان، گفت: متأسفانه شش شهرستان از جمله بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان، بستک، میناب و جاسک در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و دو شهرستان بشاگرد و ابوموسی نیز به ترتیب زرد و آبی بوده و بقیه مناطق نارنجی و پرخطر هستند.

نوروزیان با هشدار نسبت به شیوع بسیار بالای ویروس کرونا در هرمزگان و اوج گیری دوباره آن در استان هرمزگان، گفت: از مردم خواستاریم تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و هر چه سریع‌تر نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم اقدام کنند.

به گفته وی تاکنون یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۵۲ نفر در هرمزگان دز اول، یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۱۵ نفر دز دوم و ۴۲۸ هزار و ۴۷۰ نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.