بیرجند- شهردار بیرجند گفت: گردش مالی زباله گردی در بیرجند در ماه چهار میلیارد تومان است که به جیب مافیا می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بهترین صبح چهارشنبه در آئین افتتاح سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند بیرجند که به مناسبت دومین روز از دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: پروژه سایت ۸۵ هکتاری پردازش و دفع پسماند از آرزوهای ما در راستای تأمین مسائل زیست محیطی بود.

شهردار بیرجند بیان کرد: در مورد دفع بهداشتی زباله از همان گذشته تأکید داشتم که در بیرجند به صورت دقیق و اصولی انجام نمی‌شود و گذر روزگار مسئولیت ساماندهی این امر را بر عهده من گذاشت.

بهترین با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد زباله در بیرجند بازیافت می‌شود، گفت: گردش مالی زباله گردی در بیرجند طی یک ماه چهار میلیارد تومان است که به جیب مافیا می‌رود.

وی ادامه داد: مجموع اعتبار صرف شده برای پروژه سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند ۱۲۰ میلیارد ریال است که از محل منابع داخلی شهرداری اختصاص یافته و جزو سایت‌های برتر کشور هستیم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در این پروژه از تکنولوژی روز استفاده کردیم، یادآور شد: از مردم عزیز در راستای جمع آوری زباله چه مرحله‌ای و چه محله‌ای داریم.

بهترین گسترش فرهنگ بازیافت زباله و ایجاد درآمد پایدار شهرداری از اهداف پروژه است، گفت: برای تولید کمپوست نیاز به حمایت دولت داریم تا خدمت دیگری برای شهروندان است.

علیرضا محمودی راد، رئیس شورای شهر بیرجند نیز در این مراسم اظهار کرد: پروژه سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند از گذشته مطرح بوده و در نهایت با کمک گرفتن از مشاور کار پیش رفت.

وی یادآور شد: پروژه‌های دیگری چون بهشت متقین و میدان اجتماعات و باغ مفاخر را داریم که امیدواریم با همکاری دولت به نتیجه برسد.