قزوین - مسئول امور بانوان سازمان فضای مجازی سراج گفت: دانش‌آموزان بدون داشتن پیش زمینه و تخصص می‌توانند در جشنواره تولید اپلیکیشن دانش‌آموزی مسیر شرکت کنند.

شاهده طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ماراتن تولید اپلیکیشن دانش‌آموزی مسیر اظهار کرد: عمده فعالیت واحد بانوان سازمان سراج در حوزه‌های فضای مجازی، سواد رسانه، اپ و بازی، شبکه اجتماعی، پویانمایی و تولیدات رسانه‌ای است.

مسئول امور بانوان سازمان فضای مجازی سراج اذعان کرد: تولید اپلیکیشن دانش‌اموز مسیر نیز جزو برنامه‌های راهبردی فضای مجازی سراج است که دانش‌آموزان بدون داشتن پیش زمینه و تخصص می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر اثر تولیدی دارای محتوا باشد می‌تواند خاصیت بیزینسی و فروشگاهی پیدا کند افزود: دانش‌آموزان دختر در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و به صورت رایگان از خدمات و کارگاه‌های اپ خوشه استفاده کنند.

این مسئول ابراز کرد: موضوعات و محوریت جشنواره غالباً در راستای خانواده، تربیت رسانه، بچه‌ها، زندگی با موبایل، آینده ایران و دستاوردهای ایران است که دانش‌آموزان با شرکت در کلاس‌های حضوری می‌توانند از منابع و محتواهای موجود استفاده کرده و در کنار پشتیبانان و مربیان به طراحی اپلیکیشن بپردازند.

وی بیان کرد: از دیگر مزایای این جشنواره شناسایی ظرفیت‌های بومی، استفاده و تربیت مربیان در حوزه‌های مختلف سواد رسانه به فراخور استعداد اشخاص است که ما در تلاشیم تا بتوانیم با ارتقا سطح علمی و مهارتی افراد در این عرصه گام‌های مؤثری برداریم.

این مسئول در پایان گفت: مهلت ارسال آثار در جشنواره تولید اپلیکیشن دانش‌آموزی مسیر ۲۰ بهمن ماه تا ۱۰ اسفند ماه سال جاری است.