ماهشهر- رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر گفت: واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب در پناهگاه حیوانات شهرداری ماهشهر علیه بیماری هاری توسط تیم‌های دامپزشکی به طور رایگان در حال انجام است.

امین الله قنواتی به خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای برنامه جهانی سلامت واحد سازمان‌های بهداشت (WHO, FAO, OIE) و همکاری دستگاه‌های متولی در سراسر جهان با شعار «واکسیناسیون تا حذف هاری» تا سال ۲۰۳۰ سگ‌های بلاصاحب در سایت نگهداری حیوانات شهرداری ماهشهر واکسینه شوند.

وی، سگ‌های بلاصاحب را یک تهدید جدی برای بهداشت و سلامت جامعه بر شمرد و افزود: گازگرفتگی توسط همه حیوانات را با وجود ظاهر سالم حیوان باید جدی گرفت زیرا ممکن است حیوان هار باشد ولی در مراحل اولیه بیماری بوده و فاقد هرگونه علائم باشد.

قنواتی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود که در صورت هر نوع حیوان گزیدگی باید به اولین مرکز بهداشت مراجعه کنند تا با اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط کارشناسان دامپزشکی و مراکز بهداشت از احتمال بروز و شیوع بیماری خطرناک هاری جلوگیری شود.

رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر در ادامه بر کنترل بیماری هاری از طریق پیشگیری از گزش سگ و انجام واکسیناسیون سگ‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله اول بیش از ۳۰ تعداد قلاده سگ بلاصاحب علیه بیماری هاری در سایت نگهداری شهرداری ماهشهر واکسینه شده و این عملیات تا واکسیناسیون کامل همه سگ‌های موجود در آن پناهگاه ادامه دارد.