اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به غرب استان از روز جمعه ۱۵ بهمن ماه خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز و فردا جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است، اظهار داشت: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی صبح فردا پنج شنبه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه سامانه بارشی از روز جمعه وارد اصفهان می‌شود، افزود: بارش باران و برف به ویژه در ارتفاعات غرب و جنوب استان، وزش باد شدید موقتی و احتمال وقوع کولاک برف تا روز شنبه هفته پیش رو انتظار می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به احتمال جاری شدن روان آب و لغزندگی سطح جاده‌ها، توصیه کرد: هم استانی‌ها از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و در صورت سفر در محورهای مواصلاتی غرب و جنوب استان تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

علی عسگریان ادامه داد: وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه شرقی استان با خیزش گرد و خاک و اختلال در مسیر مواصلاتی اصفهان به یزد و سمنان همراه است.

او با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

علی عسگریان اضافه کرد: چادگان و بوئین و میاندشت با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.