یکی از اعضای ائتلاف «دولت قانون» با اعلام اینکه اتصال شبکه برق عراق به عربستان هدر دادن اموال بغداد است، پیش بینی کرد که این پروژه توسط پارلمان عراق تصویب نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الشمری» یکی از اعضای ائتلاف «دولت قانون» با بیان اینکه یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق عراق به عربستان ادامه روند هدردادن بودجه اختصاص داده شده به برق است، اعلام کرد که این پروژه چه از نظر فنی و چه از نظر اقتصادی شکست خورده است.

وی ضمن اشاره به اینکه این پروژه بی فایده است و تنها ۱.۵ درصد از برق مورد استفاده عراق را تامین می کند، تصریح کرد که پروژه مذکور از نظر فنی ایراد دارد و باعث بالا آمدن هزینه های اضافی برای عراق می شود.

الشمری در پایان پیش بینی کرد که پارلمان این یادداشت تفاهم را تصویب نمی کند چرا که در صورت اجرایی شدن این تفاهم، عراق متحمل پرداخت هزینه اضافی هنگفتی خواهد شد.

این در حالی است که چند روز پیش یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق عراق و عربستان در ریاض میان وزارت انرژی عربستان و وزارت برق عراق امضا شد و «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان و «حمید الغزی»، دبیر هیئت دولت و هماهنگ کننده در شورای هماهنگی عراق به نمایندگی از وزارت برق کشورش این یادداشت تفاهم را امضا کردند.