سمنان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: طی ایام الله دهه مبارک فجر نخستین مرکز نیکوکاری کودکان و نوجوانان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

نبی الله خدابخشی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه نخستین مرکز نیکوکاری کودکان و نوجوانان سمنان افتتاح می‌شود، تاکید کرد: این مرکز به همت مرکز شماره یک کانون پرورش فکری سمنان ایجاد و بعداً در دیگر نقاط استان سمنان هم قابل تعمیم خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان سمنان و با همراهی کمیته امداد استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: نام این مؤسسه مرکز نیکوکاری سایبان امید گذاشته شده و کودکان بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد را در مجموعه خدمات خود قرار می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه هفدهم بهمن ماه سال جاری این مرکز رسماً کار خود را در سمنان آغاز خواهد کرد، گفت: هدف یک مؤسسه خیریه تنها رفع نیازهای مادی کودکان و نوجوانان نیازمند نیست بلکه این کودکان در این مرکز می‌آموزند که چطور استعدادهای خودشان را شکوفا کنند همچنین ترویج فرهنگ نیکوکاری از دیگر محورهای شکل گیری این مرکز است.

خدابخشی با بیان اینکه کتابخوانی، حضور در جمع‌ها، حضور در دوره‌های آموزشی، ارتقای آگاهی‌ها و اعتماد به نفس کودکان بی بضاعت و… از دیگر اهداف این مرکز نیکوکاری است، بیان داشت: حمایت از کودکان کم‌برخوردار با محوریت بارور سازی توانایی‌های آنان در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری از دیگر ارکان محوری شکل‌گیری این مرکز است.