همدان- امام جمعه نهاوند گفت: انقلاب اسلامی ایران مایه و ریشه فرهنگی و مذهبی دارد و برخاسته از حوزه علمیه و مساجد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی پنجشنبه در سومین روز از دهه مبارک فجر در مراسم غبار روبی گلزار شهدای شهرستان نهاوند، گفت: بعضی‌ها هنوز می‌خواهند بگویند ماهیت انقلاب ایران ماهیت اقتصادی و سیاسی بوده در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مایه و ریشه فرهنگی و مذهبی دارد و برخاسته از حوزه علمیه و مساجد است، مردم از مساجد به مخالفت با طاغوت که با همه مظاهر دین مخالفت می‌کرد، پرداختند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه مبانی ماهیت فرهنگی انقلابی را حفظ کنیم، بیان کرد: ماه‌های رجب و شعبان ماه‌های ویژه در تبلیغ دین و معنویت و فرهنگ دینی است، در این ماه‌ها به تبلیغ دین و معنویت و فرهنگ دینی بپردازیم چرا که مبانی فرهنگی انقلاب حفظ شود.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه یکی از ضروریات کارها توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: امروز معنویت در جامعه ما مسئول است، هرچه در توان دارید، درجهت تقویت معنویت، مساجد، نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و یاد شهدا به کار ببرید.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از برکت مجاهدت و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر است، اظهار کرد: مراسم امروز تجدید عهد و پیمان با ارواح مطهر شهداست، امیدواریم راه عزتمند امام و شهدا را ادامه دهیم و در آخرت شرمنده امام شهدا نباشیم