ساوه - دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: فلسفه وجود شبکه خادمیاری رضوی در استان مرکزی، توسعه فرهنگ رضوی و کمک به نیازمندان و محرومیت زدایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بخشی شامگاه پنجشنبه در جلسه هم اندیشی، تعامل و کارگاه آموزشی مسئولین کانون‌های مرکزی خدمت رضوی و مسئولین آموزش سامانه خادمیاری شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین و شازند در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) ساوه گفت: آشنایی با سامانه و روال فعالیت کانون‌های خدمت رضوی موجب انگیزه برای ادامه فعالیت‌های شبکه خادمیاری خواهد شد و در توسعه فعالیت‌ها نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: حضور کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت و رنگ و بو گرفتن نقاط مختلف کشور با حال و هوای امام هشتم فرصتی است تا شبکه خادمیاران در سراسر کشور تشکیل شود. امروز این شبکه به شجره طیبه‌ای با ظرفیت مردمی تبدیل شده و بازوی پرتوان نهادهای حمایتی است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: شبکه خادمیاران در استان مرکزی با برگزاری جلسات هم‌اندیشی به دنبال نظم و انسجام است و مطمئناً این رفت و آمدها و جلسات سبب تبادل تجربیات و اطلاعات به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها است.

وی افزود: توسعه فرهنگ رضوی و فرهنگ کمک به نیازمندان فلسفه وجودی شبکه خادمیاری رضوی در سراسر کشور و این استان است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: کانون‌های خادمیاری محور تجمع آحاد مختلف مردم به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های شبکه خادمیاری برای محرومیت‌زدایی است.

بخشی با اشاره مناطق محروم در نقاط مختلف استان گفت: باید خدمات خادمیاران به سمت مناطق محروم جهت داده شود و از ظرفیت خادمیاران برای ارائه خدمات به جامعه هدف استفاده کرد و فضای نقش آفرینی آحاد مختلف مردم را در خدمت به مردم ایجاد و هموار کرد.

وی افزود: فراهم کردن بستر یاوران رضوی در کنار خادمیاران سبب می‌شود تا ساختار شبکه خادمیاری توسعه یافته و به سمت تکمیل ساختار پیش رفته تا بتوان بخشی از نیازهای جامعه فقر را تأمین کرد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از ابزارهای خدمتی تشکیل سامانه‌های خادمیاری است و با ساماندهی و نظم بخشیدن به این ساختار و شبکه در کنار عنایت امام رضا (ع) بستر فراگیر شدن شعاع خدمات دهی فراهم شده است و امیدواریم با جذب نیروهای مردمی انگیزه خدمت به اهل بیت و مردم را که یک انگیزه مقدس و دائمی است را گسترش دهیم.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: کانون‌های تخصصی تأمین کننده نیازهای کانون‌های عمومی هستند. به عنوان مثال کانون تخصصی تعلیم و تربیت مأموریت برگزاری دوره‌های آموزشی و درسی برای دانش آموزان نیازمند زیر پوشش کانون‌های عمومی را دارد.

بخشی گفت: با اعتماد سازی در جامعه در جهت جذب نذورات و اداره شبکه خادمیاری توسعه خدمات لازم به جامعه هدف ارائه می‌شود. اختیار جذب نذورات جز نذرهای خاص آستان قدس رضوی به کانون‌های مرکزی خدمت رضوی داده شده و سازوکار لازم برای جذب نذورات عام فراهم شده است.

وی افزود: بسیاری از نیازمندان جامعه از هیچ نهاد حمایتی و یا مؤسسه‌ای کمک دریافت نمی‌کنند و حمایت مادی و معنوی نمی‌شوند و هنر خادمیاران رضوی این است که با حفظ کرامت انسانی و شخصیت آنان با تاسی به سیره اهل بیت (ع) به این افراد خدمات لازم را ارائه دهند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: ۱۹ کانون تخصصی آماده ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های گوناگون هستند و امیدواریم که با عنایت امام رضا (ع) خدمات مؤثری را برای محرومین انجام دهند.