بندرعباس - مدیرکل جدید دیوان محاسبات هرمزگان گفت: نظارت توسعه محور با رویکرد حل مشکل مردم، اساس کار دیوان محاسبات کشور است.

ابراهیم مرادیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دیوان محاسبات فناورانه مردم پایه، استراتژی ریاست کل دیوان محاسبات کشور دراین دوره بوده وتلاش خواهیم کرد استراتژی فوق را در استان بطور کامل وملموس اجرا کنیم و ازتمام ظرفیتهای قانونی وهمچنین یاوران مردمی درامر خطیر نظارت بر بیت المال استفاده کنیم.

تهیه و ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ چهار ماه زودتر از مهلت مقرر قانونی، تهیه گزارشهای ضمنی ۲ ماهه از روند اجرای بودجه در سال جاری، راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی ۱۹۸، استفاده از ظرفیت مردمی در امر نظارت و تشکیل شورای صیانت از بیت المال جهت استفاده از خرد جمعی و نظرات نخبگان از مهمترین اقدامات دیوان محاسبات کشور در سالجاری بوده است که مدیرکل دیوان محاسبات استان به آنها اشاره کرد.

وی افزود: در امر نظارت، هدف دیوان محاسبات ضمن تلاش برای اجرای قانون، کمک به مدیران دستگاههای اجرایی جهت تحقق عدالت محوری در امر توسعه و حل مشکل مردم است، در این راستا مدیران دستگاههای اجرایی می بایست تمام توان خود را بکار گرفته و از مشاوره های دستگاههای نظارتی استفاده کنند تا توسعه واقعی در استان اتفاق بیفتد و نتایج آن برای مردم استان هرمزگان ملموس باشد.

تلاش در جهت جذب صحیح و به موقع اعتبارات، وصول صحیح به موقع درآمدها، تقویت کنترلهای داخلی، عزم همگانی در جهت اجرای سند ملی آمایش سرزمین در برش استانی، اجرای کامل تکالیف و وظایف قانونی محوله به دستگاهها و رفع مشکلات مردم از جمله توصیه های مدیرکل دیوان محاسبات به مدیران دستگاههای اجرایی بود.