نمایشگاه آثار نقاشی سمیرا نوع‌پرست با تکنیک آکریلیک روی بوم امروز یکشنبه چهارم شهریور در نگارخانه ماه مهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی ماه مهر اعلام کرد نوع‌پرست که در این نمایشگاه 12 اثر از نقاشی‌های خود را با موضوع چگونگی خلقت جهان و انسان به نمایش گذاشته، درباره موضوع نمایشگاه می‌گوید: "تابلوهای نمایشگاه در حقیقت پرسش من درباره چگونگی خلقت انسان و جهان است و من با المان‌هایی انتزاعی تصور خود را از خلقت شرح داده‌ام."

ابن نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی مقیم آمریکا که نمایشگاههای متعددی را در خارج کشور برگزار کرده، ذهنیت خود را از چگونگی خلقت از آبان 1384 و قبل از سفر به تصویر کشیده است. او پس از بازگشت به ایران ایده و این سری از آثار خود را تکمیل و نمایشگاه تابلوهای خود در نگارخانه ماه مهر را با هدف نمایش دادن دور جدید تابلوهایش برگزار کرده است.

این نقاش جوان که پیش از این آثارش را در ایتالیا و لس آنجلس آمریکا نیز به نمایش درآورده، درباره نحوه برپایی نمایشگاه در ایتالیا می‌گوید: "در این کشور گالری‌داری کاملا حرفه‌ای است، در مورد نمایشگاه من گالری‌دار از ابتدا و قبل از نمایش آثار تمام آنها را خرید. افتتاحیه با حضور میهمانان گالری‌دار برگزار شد، آنها نیز از نمایشگاه بسیار استقبال کردند."

او ادامه می‌دهد: "در نمایشگاه اخیر من در لس آنجلس نیز استقبال بسیار عالی و قیمت آثار در نمایشگاههایم در خارج کشور تقریبا 10 برابر بود. آثار نیز به همین نسبت خریدار بیشتری دارند. کیفیت آثار هنری ایران کم از آثار کشورهای غربی ندارد و هنرمندان ایرانی همگام با غربی‌ها در هنر مدرن پیش رفته‌اند. بی‌تردید می‌توان آثار هنرمندان ایرانی را در آمریکا ارائه کرد."

در آثار نوع‌پرست که اکثر آنها ابعادی 120 در 120 سانتیمتری دارند، المان‌هایی از اسب و وسایل سوارکاری به کار رفته است. علاقمندان برای بازدید این نمایشگاه می‌توانند از امروز به مدت یک هفته از 10 تا 19 به نگارخانه ماه مهر در خیابان ولی عصر (عج)، رو به روی پارک ملت، خیابان کاج‌آبادی، پلاک 12 مراجعه کنند.

آدرس اینترنتی موسسه فرهنگی هنری ماه مهر www.mahe-mehr.com نیز در اختیار علاقمندان خواهد بود و موسسه فرهنگی هنری ماه مهر پنجشنبه و جمعه این هفته تعطیل است.