زنجان-معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ واحد مسکونی برای تولید مسکن در سطح کشور تامین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمود زاده ظهر یکشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در راستای طرح نهضت ملی مسکن از زمان آغاز دولت سیزدهم تاکنون زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ واحد مسکونی برای تولید مسکن تامین شده است، گفت: معادل ۷۰ درصد نیاز مسکن شهری برای چهار سال آینده در سطح کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون واحد مسکونی با کاربری مسکونی آماده شروع به کار است، اظهار داشت: عملیات اجرایی ۱۱۲ هزار واحد هم از این پروژه‌ها طی ماههای گذشته شروع شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی ۲۰۹ هزار واحد مسکونی از این پروژه‌ها در سطح کشور آغاز می‌شود که در استان‌های مختلف و همزمان به صورت پایلوت در استان زنجان عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

محمود زاده ابراز داشت: امروز از ۲۰۹ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی شده، بیشترین تعداد مربوط به خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه توجه دولت به مناطق محروم و مسکن دار کردن اقشار کم درآمد جامعه است، افزود: تحقق این مهم نیز بسیار مورد توجه است.