رئیس حوزه هنری با صدور پیامی درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفت.

در پی درگذشت سعید تشکری نویسنده و نمایشنامه‌نویس، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، با صدور پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت.

مشروح متن پیام دادمان به این‌ترتیب است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه‌راجعون

«دق بَر دل بَر ِ ایوانتم. خیلی کریمی و میدانم. کاسه کاسه اشک ریختم امروز. جهان برایم کوچک شده. خودم رنجور م از خودم. از خودم به تو پناه آورده ام. میدانم که نیک نگاهم می کنی. من از پَس ِ پَرده ی ِ اشک میگویمت، میدانم میدانی حالم را… نجاتم ده به فضل ِ خود… »

استاد بزرگ و ادیب والامقام جناب آقای سعید تشکری، خادم آستان مقدس امام رضا علیه السلام و مرید مکتب خراسان، نویسنده چیره دست رمان، نمایشنامه، فیلمنامه و منتقد مطرح ادبیات داستانی متأسفانه ساعاتی پیش پس از طی دوران سخت و سرد بیماری به آغوش خورشید رسید و تن زمینی را به قصد دیدار دوست ترک گفت.

تواضع، فروتنی و شوخ طبعی در کنار صراحت‌لهجه، شوق تعلیم و نقل دانش و تجربه و البته عشق‌ورزی به نوشتن (من نویسنده ام، زندگی ام وقف نوشتن شد، من همانم که می خوانی‌ام…) و خلق آثار ماندگار و ارزشمند، او را به یک استاد و هنرمند بی‌بدیل تبدیل نمود؛ تا امروز فقدان ایشان بیش از فرض برای مخاطبین عمومی و جامعه‌ ادبی جبران ناپذیر باشد.

اینجانب ضایعه سخت فقدان او را خدمت خانواده مکرم ایشان، بازماندگان، شاگردان و همه دغدغه‌مندان حوزه ادبیات تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال، رحمت و مغفرت الهی و علّو درجات اخروی را برای او طلب می کنم.

محمدمهدی دادمان
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی
۱۴۰۰/۱۱/۱۹