اردبیل- همزمان با نهمین روز از ایام‌الله دهه فجر و با حضور معاون استاندار اردبیل ۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرهای جنوبی استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاح این طرح‌ها که عصر چهارشنبه با حضور معاون امور عمرانی استاندار اردبیل برگزار شد، ۳۳ طرح اعم از عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۹۸ میلیارد تومان در خلخال افتتاح شد تا اهالی این شهرستان از خدمات این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

طرح‌های افتتاحی در خلخال شامل مدرسه ناصری و پروژه گردشگری قصر چوبی ازناو بود و در کنار آن کلنگ‌زنی مدرسه ۶ کلاسه و همچنین طرح‌های گلخانه‌ای در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در آئین معارفه شهردار جدید خلخال اظهار کرد: ما امروز در بحث عمران شهری به اجرای طرح‌های مصوب بر اساس طرح جامع و تفصیلی نیاز داریم که با اخذ مجوزهای قانونی و همکاری شوراها اجرای این طرح‌ها از ضرورت‌هاست.

سید کمال‌الدین میرجعفریان پیروزی انقلاب اسلامی را در مقطع حساس سلطه‌گری نظام غرب و شرق یک چراغ روشن و امیدبخش برای امت‌های اسلامی برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با گذشت ۴ دهه به الگوی بی‌نظیر در جبهه مقاومت برای کشورهای منطقه تبدیل شده است.

وی خنثی شدن توطئه‌های دشمنان را در همه عرصه‌ها یادآور شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در حالی جشن ۴۴ خود را برگزار می‌کند که بیش از هر زمان دیگر ابهت و عظمت آن استکبار جهانی را به ستوه آورده و دوستداران نظام را امیدوار به آینده کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم ایران را با تلاش دولت خدمتگزار در سریع‌ترین زمان یادآور شد و خاطر نشان کرد: قطعاً با همراهی و ایستادگی ملت، حل بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

میرجعفریان اضافه کرد: از محل سفر رئیس جمهور ۳۳ میلیارد تومان و ماده ۵۶، ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اجرایی در این شهرستان هزینه شده و تلاش بر این است تا طرح‌های متعدد دیگر در سال آینده در این شهرستان به نتیجه برسد.

وی همچنین در سفر به شهرستان کوثر ۳۴ پروژه عمرانی را در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۴۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.

طرح‌های افتتاحی شامل تعیین تکلیف اراضی سد مخزنی کوثر و همچنین طرح پرورش مرغ است که با سرمایه‌گذاری مناسب توسط بخش خصوصی به انجام رسیده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در کوثر و افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات مؤثر توسعه‌ای در ابعاد مختلف در شهرستان کوثر به انجام رسیده که تأمین آب، برق، گاز و راه دسترسی مناسب از جمله این خدمات بوده است.

میرجعفریان تصریح کرد: این شهرستان به رغم محرومیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از روند پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و سعی بر این خواهد بود تا طرح‌های نیمه‌تمام هر چه سریع‌تر در این منطقه به سرانجام برسد.