همدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: حمایت از سرمایه گذار رونق را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر پورمجاهد چهارشنبه در هشتمین روز از دهه فجر در شهرستان تویسرکان بیان کرد: حرکت تویسرکان در بخش کشاورزی به ویژه در خصوص گلخانه‌ها به واسطه همدلی خوب بوده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در مصوبه شورای اقتصاد دو برابر این سهمیه را در دو سال اخیر برای انشعاب و گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داده‌ایم که جای شکر دارد، اظهار کرد: این روند، هر شهرستانی بیشترین طرح را داشته باشد سهم بیشتری می‌برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران رونق تولید و اشتغالزایی را به ارمغان می‌آورد.

فرماندار شهرستان تویسرکان د ر ادامه با بیان اینکه در تویسرکان سطحی معادل ۲۵ هکتار گلخانه‌های صنعتی و غیر صنعتی وجود دارد، افزود: در سال ۹۶ گازرسانی به شهرها و روستاهای تویسرکان به عنوان اولین شهرستان در استان انجام شده است.

حسین افشاری در ادامه، بیان کرد: بعد از این کار گازرسانی به صنایع، گلخانه‌ها و دامداری‌ها در دستور کار شرکت گاز شهرستان قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه از هفته دولت تاکنون گازرسانی به ۱۵ همچنین گازرسانی به ۱۴ واحد صنعتی هم انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: پروژه شرکت تولیدی دانش‌بنیان ورن زیست با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر در شهرک صنعتی فرسفج افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت تولیدی اولین شرکت در صنعت دامپروری و صنایع غذایی برای تولید محصولات طبیعی جایگزین مصرف آنتی‌بیوتیک صنعت حیوانات و کاهش مصرف نمک و افزودنی‌های شیمیایی از دو سال گذشته با اخذ مجوزهای توسعه و سرمایه‌گذاری با حمایت معاونت علمی و فناوری کار خود را آغاز کرده است.

افشاری ادامه داد: افتتاح گاوداری شیرافشان با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی با ظرفیت اسمی یک‌هزار رأس گاو گوشتی و شیری انجام شد که ظرفیت این گاوداری تا ۵۰۰ رأس دیگر قابل افزایش است.

فرماندار شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: گازرسانی به دو گلخانه و دو دامداری با صرف اعتباری بالغ بر ۶۱۳ میلیون تومان با بکارگیری ۲ هزار و ۵۰۰ متر پلی اتیلن و چهار عدد انشعاب انجام شده است.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی کشت و صنعت کیمیا دشت خرم رود روستای حاجی آباد با سرمایه ۱۶۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی انجام شده است افزود: دراین شرکت اشتغالزایی برای ۵ نفر است و محصولات این شرکت نان، کلوچه سنتی و کیک خواهد بود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار در روستای اشتران با صرف اعتبار یک‌میلیارد تومان افتتاح شد و این ایستگاه چهارمین ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار در استان همدان است.