خرم‌آباد- مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: مدیران بالادستی باید برای افزایش بودجه تئاتر کشور که مطالبه رهبر انقلاب است اقدام کنند.

کوروش زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه امروز آئین اختتامیه نخستین «پویش سلیمانی» توسط حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این برنامه اتفاق مبارکی است و به نظرم برای اینکه ابعاد پنهان شخصیت حاج قاسم را به مردم معرفی کنیم باید از هنر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هنر نمایشی و تئاتر به دلیل زنده بودن و تفکر برانگیز بودن، می‌تواند ابزار خوبی برای شناساندن ابعاد زندگی این شهید بزرگوار به مردم باشد، تصریح کرد: خیلی از وجوه زندگی شهید سلیمانی مغفول مانده و به آن پرداخته نشده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با تاکید بر اینکه در قالب برگزاری این پویش ما استعدادهای خیلی خوبی از شهرستان‌ها کشف کردیم که اگر حمایت بشوند می‌توانند کارهای درخشان‌تری داشته باشند، افزود: برای اینکه بتوانیم هنرمندان تازه کار و جوان را مورد حمایت خود قرار دهیم، جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را راه اندازی کرده‌ایم تا جوانان بتوانند در مساجد کارهای هنری بکنند و تئاتر را به دل مردم ببریم.

زارعی یادآور شد: با این جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، می‌توانیم نوجوانان و جوانان را برای خلق نسل آینده هنر مملکت تربیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از روزی که مدیر مرکز هنرهای نمایشی شده‌ام، ۸۰ درصد بودجه مرکز را صرف تئاتر شهرستان‌ها کرده‌ام، گفت: در همین جریان تئاتر بچه‌های مسجد ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون اعتبار تزریق کردیم تا تولید تئاتر فاخر در استان‌ها صورت بگیرد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطرنشان کرد: در تهران خبری نیست، اگر قرار است استعدادی کشف شود و تئاتر رشد یابد و نیروهای جدید به جامعه هنری معرفی شود باید به شهرستان‌ها بپردازیم و استعدادها را کشف کنیم.

زارعی در خصوص کمبود بودجه حوزه تئاتر گفت: سال ۹۷ با جمع نخبگان تئاتری محضر رهبر معظم انقلاب رسیدیم و راجع به ابعاد مختلف تئاتر صحبت کردیم و وقتی ایشان فهمیدند بودجه کلی تئاتر در وزارت ارشاد ۳۰ میلیارد و بودجه تئاتر حوزه هنری یک میلیارد است تعجب کردند، گفتند برای تحول در تئاتر و سر و سامان دادن به آن باید بودجه آن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بالادستی‌های فرهنگی و مدیران کلان این فرمایش رهبری را باید پیگیری کنند، تصریح کرد: وزیر ارشاد و رؤسای بالادستی، کمیسیون فرهنگی مجلس باید پیگیری کنند تا بودجه تئاتر را ارتقا دهند تا کارهای بزرگی برای تئاتر کشور انجام دهیم.