مشهد ـ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: جهاد تبیین مربوط به زمانه ما نیست و همیشه در طول تاریخ بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد در نشست بصیرتی عماریون با عنوان «جهاد تبیین» که در آستان مقدس خواجه اباصلت (ره) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خدا به پیامبر اسلام (ص) در ابلاغ رسالت خود این گونه اخطار می‌دهد که «اگر این مأموریت را انجام ندهی، رسالتت را انجام نداده‌ای».

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: وقتی دشمن در جبهه ایمان و کفر و حق و باطل حقایق را پوشیده نگه می‌دارد و وارونه معرفی می‌کند، نیروهای انقلابی باید وارد میدان شوند.

وی افزود: دهه فجر یک مناسبت تشریفاتی و ابلاغ دستگاه و اداره دولتی نیست که بخواهد فعالیت‌های سوری اتفاق ببفتد، دهه فجر بیانگر این است که مردم از قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز از انقلاب با تقدیم جوانان خود حمایت کرده‌اند.

گنابادی‌نژاد با بیان این‌که دهه فجر بازخوانی آرمان‌های انقلاب است و شناسایی آرمان‌ها و مأموریت‌های امروز، متوجه ما است، گفت: اگر روزی مردم در مقابل پهلوی ایستادند، روزی در دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادند و روزی عزیزان خود را در دفاع از حرم دادند، اگر یک روز عرصه فعالیت‌های علمی میدان جهاد و مبارزه بود و یک روز فعالیت اقتصادی میدان جهاد بوده و هست، امروز به‌عنوان نیروهای انقلابی چه مأموریتی متوجه ما است؟

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) فرمودند «هنگامی که کج‌روی‌ها و انحرافات در جامعه اتفاق بیفتد، عالمان باید حق را بگویند و این همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب آن را اولویت اصلی انقلاب می‌دانند.

وی با اشاره به وارونه نشان دادن حقایق برای گمراه کردن مردم، بیان کرد: وقتی امام علی (ع) به شهادت رسید، عده‌ای گفتند «مگر علی نماز می‌خواند» و این همان تبلیغات رسانه‌ای است؛ ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، دشمنان انواع فتنه‌ها و توطئه‌ها را به کار بردند تا مردم از علی (ع) و آل علی (ع) و انقلاب اسلامی فاصله بگیرند اما تا امروز شکست خورده‌اند.

گنابادی‌نژاد با بیان این‌که مفاسد اقتصادی و ریزش‌های نیروهای انقلابی در چرخه مسیر انقلابی در زمان اهل بیت هم بوده است، گفت: وقتی پای پول وسط باشد، جاذبه آن موجب می‌شود که فرد در رسیدن به تعالی باز بماند.

وی با بیان این‌که امروز مسئولیت ما در جهاد تبیین سنگین است، ابراز کرد: شناسنامه‌ها ایرانی و شیعی و شعارها انقلابی است اما اگر به جهاد تبیین توجه نشود، روح جامعه ما انقلابی و اسلامی نخواهد بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که جهاد تبیین در انقلاب اسلامی دارای پیشینه است، تصریح کرد: وعده، هدف و انتخاب مردم محقق شدن جمهوری اسلامی بوده است، امروز بعد از ۴۳ سال باید به مردم گزارش بدهیم آیا جمهوری اسلامی داریم یا خیر. جمهوری اسلامی دو بال جمهوریت و اسلام دارد، جمهوری یعنی مشارکت مردم در صحنه که به برکت خون شهدا و با همت والای مردم ۳۹ انتخابات برگزار شده که مردم بیش از ۹۰۰ میلیون رأی به صندوق آرا انداختند.

وی افزود: اگر رسانه‌ها را از غرب بگیریم زندان سیاه و خفقان‌گاه‌های مدرن بیش نیستند، غربی‌ها اگر می‌خواهند گزارش انتخابات خود را بیان کنند باید با انتخابات ما مقایسه کنند.

گنابادی‌نژاد با بیان این‌که مردم از روز اول تا به امروز در انقلاب سهیم و ناظر بودند و ایران غیر از اسلام و مردم به هیچ کسی مدیون نیست، خاطرنشان کرد: در جهان ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای فعال داریم که ۱۱۶ ماهواره ایران را پوشش می‌دهند، شبکه‌های فارسی زبان ۲۶۰ کانال هستند، ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای امکان دریافت از ایران دارند، دو هزار شبکه ماهواره‌ای با دیش معمولی قابل دریافت است و ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای شب و روز رقص، موسیقی دارد، ۱۲۰۰ شبکه در ضمن برنامه‌ها موارد رقص و این چنینی دارند و ۸۰ شبکه تبلیغ لباس دارند و همه این شبکه‌ها برای ایران رایگان هستند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی افزود: تمام دنیا برای اینکه مردم تلویزیون ببینند از مردم خود پول می‌گیرند اما دیدن این شبکه‌ها برای مردم ایران رایگان است که یک علامت سوال پیش می‌آید، چرا؟ اکنون ۸۸ میلیون گوشی موبایل دست ایرانیان است و روزانه بین ۵ تا ۹ ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند و بیشترین استفاده اc پیام رسان‌های غیرایرانی است، ۴۵ درصد بانوان از صفحه‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند که همه این‌ها نیازمند جهاد تبیین است.

وی بیان کرد: ما در انقلاب سختی‌های زیادی متحمل شدیم، مردم ما فداکاری بزرگی از خود نشان دادند و قابل ستایش هستند، ما نقص داریم اما دستاوردهای انقلاب اسلامی پر افتخار و بزرگ بوده که مرهون تلاش امام، رهبری، شهیدان و مردم است.

گنابادی‌نژاد گفت: در دهه فجر باید این حقایق بازخوانی شود، مردم باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور باشکوه داشته باشند زیرا حضور در صحنه، مبارزه با استکبار و دفاع از حقوق خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن اتفاق خواهد افتاد.