مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (جمعه) در تهران با توجه به شرایط قرمز کرونایی در مسیرهای ویژه‌ای که برای موتور و خودروها پیش بینی شده و باشعار «جشن ملی ۱۴۰۰» برگزار شد.

پرواز بادکنک‌ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه‌های ویژه، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان «آجا»، اجرای مداحی حاج میثم مطیعی، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۰، همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش از برنامه‌های راهپیمایی امروز بود.

۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار خارجی و بیش از شش هزار و ۳۰۰ عوامل رسانه داخلی در سراسر کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش خبری دادند.

همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» پایبندیم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (جمعه) در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن با طرح این پرسش که چرا یک روز یوم‌الله می‌شود؟ گفت: ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام (ره) بود؛ قدرت الهی همه را خیره کرد که چگونه ملتی با اتکا به خدا به میدان آمد و حکومت مستبد را سرنگون و حکومتی به نام دین برپا کردند.

وی با بیان اینکه شعارهای انقلاب جهانی است، افزود: آنچه انقلاب اسلامی فریاد می‌زند، آزادی، اخلاق، عقلانیت و عدالت است و این شعارها همچنان زنده است.

رئیس جمهوربا بیان اینکه ظهور و بروز دست قدرت لایزال الهی بود که توسط ملت ایران رقم خورد و جهانیان را خیره کرد، تصریح کرد: نظام اسلامی همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» مردم در سال ۵۷ پایبند است.(متن کامل سخنرانی رئیس‌جمهور را اینجا بخوانید)

ادامه مسیر پر فروغ انقلاب اسلامی عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است

- بیانیه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌های اصلی میدان آزادی قرائت شد.

- گفتنی استی، در این بیانیه بر «جهاد تبیین» و ضرورت توجه ویژه به آن تاکید شد.

- همچنین مردم و حاضران در میدان آزادی با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» «مرگ بر منافق» با قرائت این بیانیه همراهی کردند.(متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید.)

حاج «میثم مطیعی» مداح اهل‌بیت، امروز در مراسم یوم الله ۲۲ بهمنِ تهران، اشعاری با مضامین سیاسی سرود.

- با نزدیک شدن به ساعات پایانی راهپیمایی نه‌تنها از حجم شرکت‌کنندگان کاسته نشد بلکه با افزایش حجم موتور سواران و راهپیمایان پیاده، ترافیکی سمت شرق به غرب میدان آزادی شکل گرفت.

- عده‌ای از موتورسواران به نیابت «حاج قاسم» در جشن ملی انقلاب شرکت کردند و با دردست داشتند تصاویری از «سردار دلها» یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند.

برخی دیگر از راهپیمایان میدان امام حسین (ع) نیز عکس رهبری و سردار سلیمانی را بر روی خودرو خود چسبانده بودند.

- یک خودرو هم در میدان آزادی به صورت سیار با «سیب زمینی ذغالی» از شرکت کنندگان در راهپیمایی امسال پذیرایی می‌کرد.

- در میدان آزادی پرچم ایالات متحده امریکا توسط تعدادی از روحانیون به آتش کشیده شد.


- پازل میدان آزادی هم با حضور تعدادی از هم وطنان که پیاده خود را به «جشن ملی ۱۴۰۰» رسانده بودند، به همراه تعدادی زیادی از موتورسواران تکمیل شد.

- «احمد وحیدی» وزیر کشور پیاده در جشن ملی ایرانیان شرکت کرد.



- گروه‌های هنری و نمایشی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اجراهای خیابانی در کنار مردم حضور یافته‌اند و بر جذابیت این جشن افزوده‌اند.

- حضور اسکیت سواران نیز از جلوه‌های ویژه جشن انقلاب بود. اسکیت سوارانی که عمدتاً با لباس‌های متحدالشکل و هماهنگ شده حرکت می‌کردند.

- در مسیر انقلاب-آزادی نیز تعدادی زیادی از موتور سواران با حمل پرچم ایران در جشن ملی ۱۴۰۰ حضور یافتند؛ حضور «موتورهای سنگین» در راهپیمایی ماشینی-خودرویی تهران، حاشیه دیگر این مراسم بود. یکی از همین موتورسواران گفت: امروز صدای موتورهای ما مثل شعار «الله اکبر» و «مرگ بر آمریکا» در سال‌های گذشته است.


- امسال هم در مسیر راهپیمایی به سمت میدان آزادی گروه‌های سرود دانش آموزی اجرا داشتند.

حضور موتوری آقای معاون اول در «جشن انقلاب»!

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز سوار بر موتور در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافت.

استقرار واحدهای سیار واکسیناسیون در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن

- در حاشیه مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه‌های واکسیناسیون سیار با استقرار در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به واکسیناسیون راهپیمایان اقدام می‌کنند تا افرادی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکردند، نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

- یک تلویزیون قدیمی در میدان انقلاب نصب شده و فیلم‌های آرشیوی [مربوط به اوایل انقلاب] در حال پخش است. نصب «پرچم افتخار» در میدان انقلاب هم به شکوه جشن ملی ایرانیان اضافه کرد.

- دیگر حاشیه یوم الله ۲۲ بهمن عکس یادگاری شهروندان تهران با تمثال سردار دل‌ها «حاج قاسم» بود.

- قبل از ساعت ۹:۳۰ تعدادی از موتورسواران در میدان امام حسین (ره) حضور یافتند و سپس به سمت میدان آزادی حرکت کردند.

- گروهی از جانبازان جنگ تحمیلی در یک قرار دسته جمعی، مسجد جامع امام سجاد (ع) واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی را به عنوان مبدا راهپیمایی خودرویی و موتوری خود انتخاب کردند.

- اولین گروه‌های موتورسوار در مسیر شرق به غرب خیابان انقلاب حرکت کردند. عموم موتورسواران پرچم‌های کوچکی در دست داشتند و افرادی که خانوادگی در مراسم جشن ملی ایرانیان شرکت کرده بودند، با پرچم‌های بزرگی که تکان می‌دادند جلوه خاصی به مسیر راهپمایی دادند.

- همچنین در خروجی متروی شادمان نیز حضور تعدادی از بانوان را شاهد هستیم که با حمل پرچم ایران در حال حرکت هستند.

- تعدادی غرفه فرهنگی و بهداشتی در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی تعبیه شده بود که به ارائه خدمات می‌پرداختند.

- خیابان‌های منتهی به میدان آزادی گواه حضور مردمی بود که کرونا هم نتوانست آن‌ها را متوقف کند، از این رو در چهل و سومین جشن ملی ایرانیان باردیگر «پرچم افتخار» در «ملک سلیمان» به اهتزاز در آمد.