شیراز- امام جمعه موقت شیراز گفت: اگر ایران ملتی عزتمند دارد به علت مقاومتی است که مردم همواره در شرایط سخت داشته اند و حامی ولایت فقیه اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: از جمله دستاوردهایی که انقلاب اسلامی داشته است آن است که استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردم پدید آورده است.

وی افزود: اگر ایران به این سه اصل رسیده باشد باید گفت حرکت جامعه حرکتی صحیح و در مسیر انقلاب بوده است این در حالی است که حرکتی که مردم طی ۴٣ سال گذشته داشته اند در راستای تحقق این اصول بوده است.

به گفته این مقام مسئول هیچ کشوری در جهان عزتمند تر از ایران اسلامی در جهان نیست و ایران توانسته با تکیه بر عزت مردم در جهان مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستاده و آنان را به زانو درآورد.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: عصر پهلوی عصر سر سپردگی به غرب و شرق بود اما اکنون کشور به جایگاهی رسیده است که مردم تعیین کننده تمامی ارکان انقلاب از طریق انتخابات اند.

وی ادامه داد: ایران به واسطه حرکت‌های انقلابی مردم در بسیار از حوزه‌ها به خودکفایی رسیده است و توانسته در جهان اثرگذار باشد این درحالی است که قدرت نظامی ایران نیز زبانزد خاص و عام بوده و اگر این قدرت در ایران وجود نداشت دشمنان از هر سو به ایران حمله می‌کردند.

او ادامه داد: مسئولان در کشور تمامی همت خود را برای بهبود وضعیت ایران به کار گرفته آمد و اکنون ایران در تمامی شاخص‌ها در غرب آسیا برتر است این در حالی است که ترکیه که در همسایگی ایران است تورم ۴٣ درصدی دارد.

رضوی اردکانی معتقد است: راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور نیز حمایت از تولید است و همانگونه که رهبری اشاره کرده است باید تولید در تمامی شاخص‌ها مورد حمایت قرار بگیرد.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز تاکید کرد: امتحانات الهی اصلی ترین عاملی است که موجب می‌شود انسان در درگاه الهی رشد کرده و به تعالی دست یابد از این رو باید از خداوند بخواهیم که در درگاه الهی موفق و در آزمون الهی سربلند باشیم.

وی اضافه کرد: اگر کرونا عالم‌گیر شده به دو عامل است که در جایگاه اول خداوند انسان را مورد آزمون قرار دهند و در علت دوم نیز آن است که عاملی باشد برای بازگشت انسان به درگاه الهی است.

به گفته این مقام مسئول اگر ایران ملتی عزتمند دارد به علت مقاومتی است که مردم همواره در شرایط سخت داشته و حامی ولایت فقیه اند.