رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از کشور اعلام کرد، پروژه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ربطی به ملت های منطقه ندارد و مردم همچنان عادی سازی را رد می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از کشور گفت: این اشتباه است که برای حل مسئله فلسطین منتظر تغییرات در عرصه بین المللی باشیم چرا که این ما هستیم که سرنوشت خود را رقم می زنیم و حال و آینده را تعیین می‌کنیم.

سخنرانی مشعل در جریان گفتگو در مورد آینده آرمان فلسطین با توجه به تغییرات منطقه‌ای و بین المللی انجام شد.

مشعل افزود: خروج آمریکا از منطقه و تمرکز این کشور بر روسیه و چین، فرصت‌ها را برای کشورهای منطقه در راستای ایفای نقش مهم و به دور از وابستگی افزایش می‌دهد و قطعاً این مسئله در راستای خدمت به آرمان فلسطین خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما از اختلافات عربی-عربی و عربی- اسلامی آسیب دیده‌ایم.

مشعل بیان داشت: مشروعیت بین المللی اشغالگری در حال کاهش است و تحریم اشغالگران در کشورهای مختلف جهان در حال افزایش است. وی تاکید کرد: ظهور قدرت‌های منطقه‌ای باعث می‌شود که این کشورها نقش مثبتی در خدمت به آرمان فلسطین ایفا کنند.

مشعل به پروژه عادی سازی در منطقه اشاره و تاکید کرد: این پروژه‌ها ربطی به ملت‌های منطقه ندارد و مردم همچنان عادی سازی را رد می‌کنند و آخرین نمونه آن امتناع محمد العوادی بازیکن کویتی از مسابقه با بازیکن اسرائیلی بود.