مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی گفت: نمایشگاه های خودرو بدون حضور خودرو های ایرانی بی رونق است.

سید حسین احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد افزود: ایران خودرو در نمایشگاه های متعدد که در استان برگزار شده حضور پررنگ و تاثیر گذاری داشته است.

وی اظهار داشت: این شرکت یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی استان است که علاوه بر توسعه اقتصادی منطقه بینالود، موجب رشد و شکوفایی صنعت در استان خراسان شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: شرکت های خودروسازی با حضور در نمایشگاه، زمینه تبادل نظر و همکاری با تولید کنندگان مجموعه ها و قطعات خودرو را فراهم کرده اند و نیازها و برنامه های آتی این صنعت را با قطعه سازان در میان می گذارند و این امکان را برای صنعت قطعه سازی ایجاد می کند که برای آینده برنامه ریزی کنند.

رئیس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی ادامه داد: ایران خودرو خراسان به عنوان یک قطب بزرگ صنعتی با ایجاد شهرک صنعتی غیر دولتی فضای مناسب برای سرمایه گذاری صنعتی در منطقه فراهم کرده است.

احمدی بیان داشت: فعالیت این شرکت صنعتی در ایجاد امکانات زیر بنایی و خوشه های صنعتی بسیار موثر است و اشتغال غیر مستقیم چندین برابر اشتغال مستقیم است.

وی با بیان اینکه ایران خودرو خراسان یک مرکز آموزش بزرگ است عنوان کرد: این شرکت در پرورش نیروی انسانی نقش موثری دارد و نیروی انسانی مورد نیاز صنعت پشتوانه خوبی برای تامین نیروی انسانی است.

احمدی با اشاره به قدمت صنعت در استان خراسان رضوی یادآور شد: صنعت در خراسان رضوی سابقه 70 ساله دارد و سابقه صنعت قطعه سازی این استان که با تاسیس شرکت قطعه سازی اتومبیل رضای قبل از انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده به 40 سال می رسد.