نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از دیدار خود به صورت جداگانه با هیات‌های مذاکره‌کننده ایران، تروئیکای اروپایی و نماینده آمریکا در حاشیه نشست برچیدن تحریم ها در شهر وین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی امروز یکشنبه در پیامهایی توییتری از دیدار جداگانه خود با رییس هیأت مذاکره کننده ایران، نمایندگان تروئیکای اروپایی، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حاشیه نشست برچیدن تحریم ها در شهر وین خبر داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این باره گفت: روز یکشنبه رایزنی‌ های بسیار فشرده ای در جریان مذاکرات وین پیرامون برجام در جریان بود. به ویژه این که دیدار مفیدی با دکتر علی باقری کنی مذاکره‌ کننده ارشد ایران درباره مسائل مهم باقیمانده داشتم.

«میخائیل اولیانوف» در پیام دیگری نیز نوشت: دیدار دیگری با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در خصوص گام نهایی مذاکرات وین پیرامون برجام داشتم.

وی در توییت جداگانه ای در این ارتباط اضافه کرد: دیدار با سران هیأت های انگلیس، فرانسه و آلمان به منظور تبادل نظر در مسیر مذاکرات وین در خصوص برجام به انجام رسید.

این مقام روسی دیروز نیز دیدارهای جداگانه ای با رییس هیأت مذاکره کننده ایران، اروپا و آمریکا در حاشیه نشست برچیدن تحریم ها در شهر وین داشت.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود: آمریکا هم نمی‌تواند هزینه تصمیمات مخرب و غلط خود از جمله خروج غیرقانونی از برجام را از جیب ملت ایران بپردازد، در بحث تضمین‌ها توافقاتی حاصل شده ولی هیچ چیز توافق نمی‌شود، مگر همه چیز توافق شود.

گفتنی است که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران جهت شرکت در ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور برچیدن تحریم‌های آمریکا بامداد سه شنبه گذشته و پس از یک وقفه کوتاه راهی شهر وین پایتخت اتریش شد.