بوشهر- مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: به تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه A+ نیازمند هستیم .

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس عبیدی عصر یکشنبه در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: شرایط خاص جزیره خارگ برای حوزه انتقال بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: تاکنون تلاش زیادی برای راه اندازی این مرکز در جزیره خارگ شده و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همگرایی مرکز انتقال خون این جزیره را راه اندازی کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: به تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه A+ نیازمند هستیم و از تمامی هم استانی‌های عزیز درخواست داریم در این همدوستی همیاری نمایند.

وی تصریح کرد: در استان بوشهر چهار مرکز خونگیری ثابت داشتیم که امسال با هم افزایی و هم گرایی صورت گرفته مرکز انتقال خون ثابت شهرستان دیر در مهرماه راه اندازی شد.

عبیدی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۷ هزار و ۹۶۰ نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند.

فرهنگ‌سازی برای اهدای خون

بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: امروز با گسترش فعالیت شبکه ملی خون رسانی کشور، توزیع عادلانه خون سالم و فرآورده‌های آن در کشور دستاوردی بزرگ و شایسته تقدیر است.

محمد رضا دشتی زاده افزود: امروز عدالت در کیفیت و کمیت تأمین خون و فرآورده‌های آن را در کشور شاهد هستیم، نیاز است برای ارتقای بیشتر سطح آگاهی عموم مردم و فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون داوطلبانه با همکاری تمامی دستگاه‌ها صورت بپذیرد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: ضرورت دارد در شرایط کنونی مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اهدای خون نجات دهنده جان بیماران باشند.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و اهدای خون را به عنوان یک فرهنگ در بین مردم معرفی کنیم، وقتی این موضوع به فرهنگ تبدیل شود، انتقال خون به یک دغدغه برای مردم تبدیل خواهد شد.