بناب- رضا لعلی با برگزاری مراسم تودیع و معارفه به عنوان فرماندار شهرستان بناب معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز با حضور تراب محمدی معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی دوازدهمین فرماندار شهرستان بناب معرفی شد.

رضا لعلی اولین فرماندار بومی شهرستان بناب است.

وی از سوم تیرماه ۱۳۹۹ به عنوان بخشدار مرکزی بناب مشغول فعالیت شده و سکان هدایت بخشداری مرکزی بناب را بر عهده داشت.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب از سال ۱۳۶۸ به فرمانداری ارتقا یافته و تاکنون ۱۱ فرماندار نمایندگی دولت در این شهرستان را تجربه کرده‌اند.

دولت رئیسی دولتی انقلابی و جهادی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: دولت رئیسی دولت مردمی، انقلابی، جهادی، پای کار و ولایی است.

بر اساس این گزارش، تراب محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل ناعدالتی های رژیم گذشته است؛ افزود: اگر دولت های گذشته واقعاً ولایی و در مسیر ولایت حرکت می کردند، آسیب هایی را که در هشت سال گذشته به کشور تحمیل شد، شاهد نبودیم.

وی تصریح کرد: شهرستان بناب بعد از مرکز استان یکی از شهرهای استراتژیک در بخش صنعت بوده و صادرات این شهر در مقایسه با برخی استان ها از رشد قابل توجهی برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت احداث فرودگاه در جنوب استان خاطرنشان کرد: احداث فرودگاه در جنوب استان یکی از نیازهای اساسی بوده که زمینه های لازم برای سرمایه گذاران و صادرکنندگان را فراهم می کند.

محمدی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های موجود شهرستان بویژه ظرفیت عظیم کباب از فرماندار جدید خواست زیرساخت برند معروف «کباب بناب» را بصورت پرقدرت توسعه و معرفی نمایند و در کنار توسعه صنعت در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرستان بناب نیز اهتمام لازم را انجام دهند.

وی همچنین از کلیه متولیان دستگاه های اجرایی خواست میز خدمت را در تمامی روستاها برگزار کنند، چرا که اصلی ترین هدف این دولت خدمت بی منت به مردم شهری و روستانشینان و عشایر است.

محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ۱۸ ماهه شهریار فتحی فرماندار سابق بناب، رضا لعلی را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی کرد.

توسعه جنوب استان بدون احداث فرودگاه جدید امکان پذیر نیست

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شهرستان بناب پیشرفت های قابل توجهی داشته و عامل اصلی پیشرفت و موفقیت آن وحدت، انسجام و همدلی بین مسئولین و مردم بوده است.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محمد باقری بنابی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ۱۸ ماه شهریار فتحی فرماندار سابق بناب گفت: با مساعدت های ایشان پروژه های عمرانی زیادی در بناب کلنگ زنی و افتتاح شد.

وی سپس بومی بودن فرماندار شهرستان بناب را امری مهم عنوان کرد و افزود: از بابت این موضوع بسیار خرسندیم که رضا لعلی فرماندار جدید اهل بناب هستند و بهتر می توانند مشکلات را درک کنند و بهترین عملکرد را داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زا سال ۱۳۶۸ که فرمانداری بناب تأسیس شد، آن موقع صنعت کم و بیش در بناب فعالیت داشت و امروز بعد از گذشت ۳۵ سال شهرستان بناب از نظر تولید، صادرات، دانشگاه، کشاورزی و حوزه علمیه و سایر بخش ها پیشرفت قابل توجهی داشته است که همه این موفقیت ها در سایه وحدت، همدلی و انسجام بین مردم و مسئولین به دست آمده است.

باقری بنابی در ادامه توسعه جنوب استان آذربایجان شرقی را بدون احداث فرودگاه امری اجتناب ناپذیر و ناممکن عنوان کرد و افزود: توسعه در جنوب استان بدلیل نبود فرودگاه راکد مانده است؛ لذا اگر می خواهیم جنوب استان توسعه یابد، باید در راستای تکمیل فرودگاه برای جنوب استان تسریع شود.

وی اذعان کرد: مطالعات احداث فرودگاه انجام شده و در بودجه سال آینده نیز پیش بینی شده است.

خدمت بی ادعا را از بنابی ها یاد گرفتم

فرماندار سابق شهرستان بناب نیز گفت: در ۱۸ ماه گذشته با هدف خدمت خالصانه همواره در کنار مردم شریف بناب بوده ام و درس های زیادی آموخته ام.

بر اساس این گزارش، شهریار فتحی با بیان اینکه در ۱۸ ماه گذشته خالصانه و بدون طرفداری از جناح و گروه خاص تنها هدف را خدمت به مردم شریف شهرستان بناب سرلوحه کار خود قرار دادم؛ افزود: بنده و اعضای شورای تأمین و شورای اداری شهرستان در کنار این مردم بودیم و این مردم بودند که در تمام صحنه ها پشتیبان نظام و مسئولین نظام بوده و هستند و امیدوارم رضایت مندی مردم را جلب کرده باشم.

این گزارش حاکی است، در ادامه این مراسم رضا لعلی فرماندار جدید بناب نیز ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه مسئولین نسبت به انتخاب وی به عنوان خادم و خدمتگزار مردم شهرستان بناب گفت: تمام تلاش خود را برای پیشرفت و توسعه شهرستان بناب بکار خواهم بست.