داور بین المللی ژیمناستیک علت کسب نتایج ضعیف تیم ملی ترامپولین در مسابقات جهانی باکو را مطلع نبودن مسئولین این رشته و فدراسیون از قوانین جدید دانست.

موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مسابقات جام جهانی ترامپولین که ۲۳ بهمن در باکو آذربایجان برگزار شد، گفت: این مسابقات با حضور ۲۹ ژیمناست از ۱۰ کشور برگزار شد و اولین تورنمنت رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک در سال ۲۰۲۲ بود که با قوانین جدید داوری پیگیری می شد.

وی ادامه داد: تیم ملی ژیمناستیک ایران نیز پس‌ از ماه ها دوری از مسابقات، در این رویداد شرکت کرد و درکمال ناباوری، به واسطه عدم اطلاع مسئولین شاخه ترامپولین فدراسیون ژیمناستیک به قوانین این مسابقات، ضربه محکمی خورد و فرصت مهمی از دست رفت.

مربی سابق تیم ملی ژیمناستیک افزود: مسئولیت مستقیم این اشتباه فاحش، شخص رئیس شاخه و مسئولین این کمیته هستند و می‌بایست پیش از اعزام به مسابقات نسبت به قوانین و شرایط اطلاعات لازم را کسب می کردند.

داور بین المللی ژیمناستیک‌ کشورمان اظهار داشت: ماجرا از این قرار است که در قوانین قدیم، ژیمناست ها دو برنامه (مجموعه حرکات) را در مرحله مقدماتی اجرا می کردند و در انتها مجموع دو برنامه به عنوان نمره پایانی محاسبه می شد و وجود دو برنامه مجزا با حرکات غیر یکسان منجر به این می گردید که ژیمناست ها ماه ها قبل از مسابقه برای هر دو برنامه به اندازه مساوی وقت گذاشته و مهارت لازم را در اجرای هر دو برنامه کسب کنند. اما در قوانین جدید ژیمناست ها شانس این را دارند که یک برنامه را دو بار اجرا کنند و بهترین نمره اجرا برایشان منظور شود.

این مربی ژیمناستیک ادامه داد: اما متاسفانه مسئولین فنی شاخه ترامپولین از این موضوع بی اطلاع بودند و می‌توان دلیل آن را عدم استفاده از نیروهای کارآمد و نداشتن شناخت کافی ازین رشته قلمداد کرد. حالا سوال من این است چه کسی مسئولیت فرصت مهم از دسته رفته تیم ملی را برعهده می گیرد؟

وی در پایان تصریح کرد: اگر کادر فنی و در راس آن سرمربی تیم ملی، آگاهی و اشراف به قوانین داوری داشتند ژیمناست های ما در میان ۲۹ رقیب خود، رتبه‌هایی بهتر از بیست و یکمی‌ و بیست سومی کسب می‌کردند.