لامرد - رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف با حفظ همه دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی و استانی کرونا و به صورت محدود در مساجد لامرد آغاز شده است.

حجت الاسلام حبیب باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر، افزود: امسال بعد از تزریق واکسن به بیشتر مردم، آمادگی‌ها در زمینه برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله اعتکاف فراهم شده است.

وی با توجه به زمان محدود نامنویسی اعتکاف با استقبال خوبی جهت شرکت در این آئین بوده ایم تصریح کرد: شرایط درنظرگرفته شده برای حضور افراد در اعتکاف شامل برگزاری مراسم با ۲۰ درصد ظرفیت مسجد، ارائه مدرک تزریق دوز دوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از وسایل شخصی مانند مهر و جانماز و کتاب‌های دعا و صرف سحری و افطار در فضای مناسب‌تری از مسجد بوده است.

وی با بیان اینکه تأکیدات لازم در برگزاری اعتکاف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است یادآورشد: بازدید و سرکشی از مراسم‌های اعتکاف برای رعایت کامل پروتکل‌ها صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام باقری گفت: در مسجدجامع الغدیر شهر لامرد با جمعیتی حدود ۱۱۰ نفر خواهر در حال برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است، و تعداد چهار مسجد امام جعفر صادق (ع) لامرد، مسجد امام خمینی کهوردان، مسجد روستای نیرایی، مسجد امام جواد چاه شیخی نیز میزبان مراسم معنوی اعتکاف است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه افزود: کلاس‌های آموزشی، برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین نیز در این آئین معنوی برگزار می‌شود.

آئین اعتکاف در روزهای سیزدهم تا پانزدهم رجب هر سال برگزار می‌شود و امسال ۲۶ تا ۲۸ بهمن، روزهای برگزاری اعتکاف می‌باشد.