بیرجند- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از جمع‌آوری ۱۵۲ هزار ۴۳۹ سند مربوط به دوران دفاع مقدس با هدف تبیین نقش گروه‌های مختلف مردم خبرداد.

غلامرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۱۵۲ هزار ۴۳۹ سند مربوط به دفاع مقدس در قالب اجرای طرح کشوری تبیین نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس تا کنون جمع‌آوری شده است که شامل مدارک مکتوب، عکس، فیلم و صوت می‌شود.

به گفته وی در راستای اجرای این طرح کشوری کار گروه‌های مختلفی تشکیل شده است تا با جمع‌آوری این اسناد آنها را در سال‌های آینده در موزه دفاع خراسان جنوبی در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهیم و این استاد در قالب کتاب‌های به شکل مکتوب به علاقمندان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا نقش گروه‌های مختلف زنان، روحانیون، یگان‌های نظامی، دانش آموزان، کارمندان و فرهنگیان در دوران دفاع مقدس بیان می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار ۴۸۱ ساعت مصاحبه در این خصوص انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۲ هزار سند مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، ۶۰ هزار سند درباره آموزش و پرورش و ۱۰ هزار سند سازمانی درباره نقش هلال احمر در دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

به گفته وی در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار سند سازمانی در باره نقش سازمان‌های مختلف در دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

فلاحی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری چهار هزار غصه عکس و سند مربوط به رزمندگان به علاوه پنج هزار و ۴۳۵ عکس سند دیگر جمع‌آوری شده است، گفت: در مجموع ۵۲ هزار و ۵۹۱ سند مربوط به رزمندگان شامل عکس و آثار مکتوب رزمندگان تاکنون جمع‌آوری شده است که از این میزان صد هزار و ۸۶۲ شود مربوط به اسناد مکتوب متعلق به رزمندگان است.