اردبیل- مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مؤدیان و صاحبان دستگاه‌های پز و پایانه‌های فروشگاهی باید تا ۳۰ بهمن تکلیف کارتخوان‌های خود را مشخص کنند.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مؤدیان پایانه‌های فروشگاهی و دستگاه‌های کارت‌خوان تا شنبه ۳۰ بهمن فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه امور مالیاتی یکی از ۳ گزینه تعریف شده را انتخاب و تکلیف دستگاه‌های کارتخوان خود را مشخص کنند.

وی تصریح کرد: در سامانه امور مالیاتی ۳ گزینه اتصال کارت‌خوان به پرونده مالیاتی، درخواست غیرفعال کردن و یا ایجاد فعالیت جدید برای کارتخوان‌ها تعیین شده تا با انتخاب یکی از این موارد تکلیف کارت‌خوان و دستگاه پز خود را مشخص کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی بانک مرکزی موظف است تا با همراهی امور مالیاتی دستگاه‌های کارت‌خوان را ساماندهی کرده و نسبت به تعیین تکلیف آنها در موعد مقرر اقدام کند.

قلیزاده افزود: به هیچ وجه فرصت ارائه شده تا ۳۰ بهمن ماه قابل تمدید نخواهد بود و هر مؤدی که کارت‌خوان خود را تعیین تکلیف نکند، از روز یکشنبه اول اسفند این کارتخوان‌ها غیرفعال خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه امور مالیاتی قصد دریافت مالیات از کارتخوان‌ها را ندارد بلکه قرار است از مؤدیان و سود فروش محصولات در قالب این سامانه مالیات اخذ شده و در پرونده مالی مؤدیان به ثبت برسد.

قلیزاده اضافه کرد: مؤدیان با مراجعه به سامانه امور مالیاتی و ثبت شماره ملی و تلفن همراه می‌توانند در جریان تعداد دستگاه‌های کارت‌خوان و پز خود قرار گرفته و در قالب این سامانه تعیین تکلیف این پایانه‌های فروشگاهی را به صورت روشن انجام دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با اجرای این قانون شفافیت عملکرد و ساماندهی واقعی را در حوزه دستگاه‌های کارت‌خوان شاهد و ناظر باشیم.