همدان- فرماندار همدان با بیان اینکه نظارت بر فعالیت آرایشگاههای زنانه ضعیف است، گفت: لازم است با هماهنگی و هم افزایی بیشتر بازرسی از این واحدها در دستور قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محمدی چهارشنبه در کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان همدان با بیان اینکه برنج وارداتی تایلندی از طریق ۵۰ فروشگاه تعیین شده در سطح شهر همدان با نرخ دولتی هر کیلو گرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع خواهد شد، به بازرسی‌های به عمل آمده در این عرصه اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تأخیر در تشکیل، ارسال و رسیدگی به پرونده متخلفان کار نظارت را بی اثر می‌کند، اظهار کرد: طی بازرسی‌های به عمل آمده از ۱۲ انبار برنج، ۱۵ انبار سیب زمینی و ۴ انبار روغن و مشاهده مغایرت‌هایی در موجودی برخی از انبارها با میزان ثبت شده در سامانه روبرو شده شده‌ایم بدین سان، متولیان امر در بازرسی سازمان صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی ضمن افزایش ارتباط و همکاری مستمر باید ترتیبی اتخاذ نمایند که فرایند بازرسی و برخورد با متخلفان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

فرماندار همدان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مذکور باید با هماهنگی بیشتر و پهنه بندی واحدهای صنفی به نحوی عمل کنند که شاهد موازی کاری در امر بازرسی یا مراجعه مکرر به برخی از واحدهای صنفی و عدم مراجعه به تعدادی دیگر از واحدهای صنفی نباشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه تداخل صنفی و عرضه محصولات مشکل دار در تاریخ مصرف یا کیفیت با قیمت پایین‌تر از جمله مشکلات شایع در برخی واحدهای صنفی شهرستان همدان است، اضافه کرد: متأسفانه این اتفاق با عنوان حراج، عرضه مستقیم، تخفیف ویژه یا فروشگاه ارزانی مشاهده می‌شود که نیازمند نظارت جدی است.

ضرورت تشدید نظارت بر قنادی‌های همدان

این مسئول در ادامه، بر لزوم تشدید نظارت بر واحدهای صنفی در بازار اسفند ماه و شب عید تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت شکر و روغن باید بر نحوه قیمت گذاری و تشدید نظارت بر قنادی‌ها توجه بیشتری صورت پذیرد.

فرماندار همدان یادآور شد: با توجه به اعلام اداره کل غله خرید آرد از واحدهای تولیدی و کارخانجات آرد خارج استان و فروش آرد به خارج استان ممنوع است؛ بدین سبب، نیروی انتظامی باید دقت نظر لازم را به ویژه در خودروهای حامل آرد اعمال کند.

محمدی در ادامه صحبت‌های خود، تجدید نظر و برنامه ریزی مطلوب‌تر در خصوص نظارت بر نحوه فعالیت و قیمت در آرایشگاه‌های زنانه را ضروری دانست و گفت: دخالت در امور پزشکی، وضعیت بهداشتی، مواد مصرفی و قیمت نامتعارف خدمات و کالاها از جمله مواردی است که در فعالیت آرایشگاه‌های زنانه افزایش یافته که باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی اتاق اصناف و سازمان صمت این موارد بررسی و برخورد قانونی لازم اعمال شود.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌های زنانه ضعیف است، تصریح کرد: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجه این واحدها در شهر همدان لازم است با هماهنگی و هم افزایی بیشتر بازرسی از این واحدها در دستور کار قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.