نشست شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ با مدیر شهر آفتاب با محوریت بررسی طرح جامع شهر آفتاب و چشم انداز این طرح در منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست که معاونین حوزه‌های شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی، شهرداران نواحی ۴ و ۵ منطقه، مشاوران طرح و رئیس اداره املاک و حقوقی نیز حضور داشتند، محمدحسین مددی سرپرست معاونت املاک و مستغلات آستان حضرت امام (ره) به ارائه توضیحاتی در خصوص طرح جامع شهر آفتاب و کاربری‌های آن پرداخت.

این طرح به عنوان یک طرحی فراملی و کلان با کاربری‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، ورزشی و نمایشگاهی در فضایی به مساحت ۳۲ هزار هکتار (محدوده اصلی ۱۰ هزار هکتار) تعریف شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن آن در محدوده حریم منطقه ۱۹ می‌تواند تأثیرات چشمگیری در ایجاد تحول و توسعه پایدار در این منطقه و شهر تهران داشته باشد.

شهر آفتاب از بزرگراه آزادگان آغاز می‌شود و تا فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه دارد و قرار است علاوه بر اینکه مجرای تنفسی برای شهر تهران ایجاد کند مجموعه‌ای از خدمات متنوع را به مسافران ورودی شهر تهران و شهروندان پایتخت ارائه دهد.

نمایشگاه شهر آفتاب یکی از خدمات ایجاد شده در این مجموعه است که شهرداری منطقه ۱۹ تاکنون اقدامات عمرانی و ترافیکی مختلفی در احداث دسترسی‌ها به آن انجام داده است.