سمنان- نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بابیان اینکه رفع مطالبات صاحبان صنایع در دست پیگیری است، گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در اشتغال سمنان مؤثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلرو بعدازظهر پنج‌شنبه در دیدار با محمدرضا باقری سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ضمن بیان اینکه بازدیدهای مستمر از واحدهای صنعتی می‌تواند چالش‌های موجود را شناسایی و رفع کند، ابراز داشت: برای تحقق شعار سال و مانع زایی می‌بایست وضعیت واحدهای صنعتی مورد رصد و پایش قرار گیرد.

وی بابیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سمنان می‌بایست تقویت شود، افزود: اخذ کد گمرکی و برخورد قاطعانه با زمین‌خواری با استفاده از ظرفیت‌های موجود دیگر مطالبات موجود در حوزه انتخابیه است که انتظار می‌رود برای آن چاره‌اندیشی لازم صورت گیرد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه رفع مطالبات صاحبان صنایع در دست پیگیری قرار دارد، ابراز داشت: معتقدیم مدیران واحدهای صنعتی و کارگران صاحبان اصلی سرمایه هستند که با تلاش بیشتر و شبانه‌روزی مسئولان این احساس باید در ایجاد شود که آنان حامی صنعت هستند.

انتقال پساپ فاضلاب به شهرک‌های صنعتی در دست اقدام

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این دیدار بابیان اینکه پیشرفت و توسعه صنعت منجر به ایجاد تولید و اشتغال پایدار در استان می‌شود، ابراز داشت: تأمین آب موردنیاز صنایع یکی از مهم‌ترین موانع تحقق این خواسته محسوب می‌شود چراکه سایر زیرساخت‌ها فراهم است.

محمدرضا باقری بابیان اینکه طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب سمنان به شهرک و منطقه ویژه اقتصادی این شهر بخشی از مشکلات کمبود آب واحدهای صنعتی و صنعتگران را حل می‌کند، تصریح کرد: اجرای این طرح یکی از مطالبات جدی مدیران صنایع شهرک صنعتی سمنان به شمار می‌رود.

وی اتمام طرح تقاطع غیر هم‌سطح شهرک صنعتی سمنان دیگر موضوعی که مورد پیگیری قرار دارد، افزود: این طرح باهدف تسهیل دررفت و آمد قشر کارگر و فعالان اقتصادی و جابه‌جایی تولیدات واحدهای صنعتی در دست اجرا است.