قزوین – استاندار قزوین گفت: باید با دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی قزوین برخورد قاطع صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر پنجشنبه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: واگذاری زمین در هر حوزه‌ای باید به افراد دارای اهلیت صورت بگیرد و دستگاه‌های متولی باید به درستی اهلیت سنجی کنند.

وی با بیان اینکه در فضای شهرک‌های صنعتی استان اتفاقات خوب زیادی رخ داده است، افزود: همه دستگاه‌ها باید با حفظ استقلال در جهت رفع موانع تولید و فعالیت‌های اقتصادی اقدام کنند.

استاندار قزوین مبارزه با دلالی را یکی از مهم‌ترین راه‌های رفع موانع توسعه اقتصادی در استان دانسته و عنوان کرد: در دهه فجر تاکید کردیم که مسئول باید در کنار قیچی کردن ربان ها مشکلات مردم را نیز قیچی کند.

وی بیان کرد: امروز در شرایطی که عده‌ای در شهرک‌های صنعتی استان برای توسعه اقتصادی و کارآفرینی و تولید دنبال زمین هستند متأسفانه زمین برای واگذاری وجود ندارد ولی در مقابل عده‌ای زمین‌هایی را در درون شهرک‌ها گرفته و بدون استفاده گذاشته‌اند که نیاز است با دستور قضائی این زمین‌ها به نفع مردم و تولید بازپس گرفته شود.

اعلایی ادامه داد: مشکلاتی در روند واگذاری زمین برای توسعه شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی قزوین وجود دارد که باید با تدبیر رفع شود.

وی در پایان یادآور شد: یکی از اصلی ترین مشکلات استان، مشکل تعاونی‌های مسکن است که نیاز است یک بار برای همیشه ضمن برخورد با تعاونی‌های مسکن دارای تخلف، به مشکلات مردم پایان داده شود.